Re: ściąganie i przekierowywanie poczty

Autor: Michał Grotthuss (Zmichalg_at_gazeta.pl)
Data: Sat 28 Aug 1999 - 01:45:50 MET DST

Czeski wrote:

> szukam mozliwości automatycznego pobierania poczty z określonego serwera i
> wysyłania jej do mojego komputera w firmie. Niestety założyli mi w firmie
> zabezpieczenie i nie mogę ściągać poczty przez mojego Outlooka.
Sorry, ze sie czepiam, ale piszesz bardzo enigmatycznie i trzeba sie
domyslac o co Ci chodzi.
Rozumiem, ze:
- pracujesz w firmie X i masz tam konto pocztowe np. ty_at_firmax.com.pl
- poza firma masz gdzies jeszcze jedno konto np. ty_at_gdzies.edu.pl
- firma X postawila sobie ”jakies zabezpieczenie”, ktore uniemozliwilo
Ci przegladanie z komputera firmowego poczty przychodzacej na
ty_at_gdzies.edu.pl

Jesli jest tak, jak napisalem powyzej, to jest kilka rozwiazan:

1. Po prostu zapytaj sie ”firmowego” admina co za zabezpieczenie
postawil. Podejrzewam, ze jest to jakas odmiana firewalla, ale blokujaca
rowniez polaczenia wychodzace. Swego czasu cos takiego bylo
zainstalowane u mnie tj. w Gazecie Wyborczej, aby pracownicy bez
potrzeby nie wloczyli sie nie wiadomo po jakich stronach, nie tracili
czasu i nie nabijali rachunkow. Jesli sie chcialo ”wyjsc z firmy na
zewnatrz” trzeba bylo wpierw zalogowac sie na gatewayu (po uzyskaniu tam
konta).
Zakladam tez, ze POP3serwer (czyli obsluga poczty przychodzacej) na
domenie gdzies.edu.pl nie jest chroniony przed dostepem z zewnatrz ale o
to musisz sie zapytac admina domeny gdzies.edu.pl.

2. Olej adminow i ich wszelkie zabezpieczenia i po prostu ustaw sobie
autoforward poczty z konta ty_at_gdzies.edu.pl na konto ty_at_firmax.com.pl.
Robisz to w nastepujacy sposob:

a. jesli konto ty_at_gdzies.edu.pl jest na serwerze unixowym/linuxowym (czy
cos podobnego), to w swoim homekatalogu tworzysz dowolnym edytorem plik
o nazwie .forward (slownie: ”kropka_forward”) i wstawiasz tam w
kolejnych liniach adresy, na ktore ma isc forward czyli:
ty_at_firmax.com.pl
zmichalg_at_gazeta.pl
W takim przypadku kazdy forward bedzie kierowany do Ciebie do firmy i do
mnie.

b. jesli konto ty_at_gdzies.edu.pl jest na serwerze VMS'owym (to bardzo
rzadko spotykany juz wynalazek, ale czyms takim administruje wiec daruj
sentyment :-)), to wykonujesz polecenie:
$ mail set forward ty_at_firmax.com.pl

c. jesli konto ty_at_gdzies.edu.pl jest na serwerze novellowym, to
autoforard musisz zalatwic ze swoim adminem. Z tego co wiem, to pod
novellem user sam sobie autoforwardu nie moze ustawic (chyba, ze mnie w
firmnie w balona robia).

To tyle. Sorry, ze tak dlugo, ale chcialem to wytlumaczyc
lopatologicznie.

Michas

> PS: Na tym serwerze za pomocą FTP, ani przez WWW nie można oglądać poczty.
I nic dziwnego, bo poczte przegladasz na POP3. Dziwne by bylo, gdyby
bylo mozna :-)).

PS
BARDZO WAZNE!!! MALO NIE ZAPOMNIALEM!!!
Ustawiajac wszelkie autoforwadowanie poczty wpierw MYSL(!!!) a pozniej
rob aby nie ustawic autoforwarda cyklicznego tzn. np. z jednego konta na
drugie a z drugiego na pierwsze!!!
Typowy lamerski blad gdy chcesz miec cala poczte na obu kontach.
Ustawienie cyklu powoduje, ze obie maszyny wymieniaja poczte nonstop
miedzy soba, blyskawicznie zapychaja sie i jest wesolo.
Kiedys komus na newsach napisalem, ze w takich sytuacjach sprawcy cyklu
admin jaja odgryza a ktos inny mi odpisal, ze mam dziwnego admina, bo on
w takich sytuacjach uzywa zaciskarki do wtyczek benckowych :-))) wiec
uwazaj.

Michas