Re: Panie Płókarz,

Autor: Wojtek Sylwestrzak (W.Sylwestrzak_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 27 Aug 1999 - 08:12:59 MET DST

Maciek Sniezek wrote:

> Ojj tam, taniej, drożej... Po prostu szybciej.

z punktu widzenia usera szybciej jest celem.
z punktu widzenia admina taniej jest lepiej.
jest to wzajemnie powiazane, tak ze jedno
i drugie lezy w interesie 'sieci'.

> BTW, pozwoliłem sobie na krótką statystykę (serwer ICM, stan na dzisiaj,
> możliwe niewielkie różnice między poniższą statystyką a stanem
> faktycznym).
[...]
> Z czego wynika, że 61% grup stanowią alt-y, wykorzystywane (świadomie
> nie napisałem "czytane") zapewne przez nie więcej niż 20% uzytkowników,

mysle, ze tu sie mylisz (z tym 20%) ale nie potrafie podac prawdziwej
liczby.
przypuszczam, ze jest duuzo wyzsza. jak wroci jwr, to mozesz sie go
zapytac.

> 10% alt-ów to binaria. Ciekawe mogłoby też być porównanie miejsca
> zajmowanego przez 2% grup a.b.p.erotica oraz resztę - czyli 98% -
> a.binaries. Mam wrażenie, że proporcje są odwrócone.

na pewno 'nominalnie' alt.binaries zajmuja wiecej miejsca, z tym ze na
przyklad
u nas sa trzymane znacznie krocej niz inne, wiec w sumie tak duzo nie
zajmuja.

> No nie wiem, jeśli to naprawdę konieczne, jeśli chodzi o wyższy interes,
> dobro polskiej i światowej sieci Internet - OK, niech już będą te gołe
> dupcie na ICM-ie... :)

tak sie jakos przyzwyczailismy do tego, zeby pomagac dzialac sieci jesli
sie da :-)
faktem jest, ze nie chcialbym za bardzo wnikac w to co jest nia
przesylane
(podobnie moznaby cenzurowac w3cache - dlaczego tego jeszcze nikt nie
zazadal ? ),
bardziej interesuje nas *ktoredy* jest przesylane. jesli jest to jakis
zapchany
kawalek lacza miedzynarodowego, to wbrew pozorom duzo mozna zrobic, zeby
go odciazyc - przede wszystkim: 'lokalizowac' jak najwiecej ruchu w
Polsce
(mirrory, w3cache, newsy etc.) zamiast zmuszac uzytkownikow do sciagania
bezposrednio ze stanow.

> A więc nie myliłem się. Trzymacie gołe dupcie dla dobra Internetu...;)

trudno mi wymyslec inny powod dla ktorego mielibysmy to robic ...

--w