Re: Afera w inecie, nie afera Plotkarza

Autor: VaGla (vagla_at_muza.com.pl)
Data: Thu 26 Aug 1999 - 16:58:26 MET DST

> Żeby być w zgodzie z prawem, trzeba by dodać do netykiety zasadę, że każdy
> może powiadomić administratora o zakazanym prawem pornosie na jego
> serwerze, a w przypadku
> nieusunięcia materiału - zawiadomić prokuratora.
(...)
> Pozdrawiam
> Tomasz Hołdys

Problem polega na tym, ze netykieta tak na dobra sprawe nie ma zadnej
obowiazujacej mocy.
Mozna jej uzywac w kontekscie przepisow prawa jako np. Zasady Wspolzycia
Spolecznego w rozumieniu art. 5 KC heh ale zagadnienie ma szerszy aspekt...
System Polskiego Wymiaru Sprawiedliwosci jest (truizm) niedoskonaly.
Procedury same zapychaja sady, sedziowie sa malo uposazeni, na tematy
informatyczne i srodowiskowe nie maja w wiekszosci pojecia.. Kolejny
truizm - prawo reaguje z opoznieniem na szybko zmieniajace sie warunki
spoleczne.
Moje zdanie jest takie, ze literalnie prawa w wiekszosci przypadkow nie
trzeba nawet zmieniac.. nalezy zmienic sposob jego uzywania. a to mozna
osiagnac poprzez gruntowan edukacje osoob, ktore to prawo tworza, egzekwuja
etc.... a dyskusja srodowiskowa jest potrzebana, gdyz buduje swiadomosc
istnienia problemoow... podobnie sa w IMHO potrzebne takie "afery" jak w
przypadq tym o ktoorym rozmawiamy - analogicznie do case low w brytyjskim
czy amerykanskim systemie sprawiedliwosci, analogicznie do orzeczen SN w
polsce (wiem ze zachodza tu olbrzymie rooznice w systemach, ale chodzi o
sposoob myslenia: jest problem, jest dyskusja, jest rozwiazanie problemu,
ktoorego nalezy sie w jakims stopniu trzymac do kolejnego, odmiennego
rozwiazania podobnego problemu)... A paomietacie Panstwo sprawe z
Amerykanskim zamachem na internet? podobienstwa widze tu uderzajace...
pozdrawiam
Piotr 'VaGla" Waglowski
http://www.vagla.muza.com.pl | http://www.wiaraa-news.z.pl |
http://www.muza.com.pl | vagla_at_muza.com.pl | vagla_at_irc.pl |
IRCnet: VaGla on #superwiaraa #warszawa #pl-opers | ICQ: 30733977