Re: Co z newsami na ICM

Autor: Wojtek Sylwestrzak (W.Sylwestrzak_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 14 Aug 1999 - 17:48:42 MET DST

Marcin Jagodzinski wrote:

[...]
> Nie komentując tych [censored] warto się zastanowić nad rangą Internetu.
> Oto po kilku akapitach w jednym z ogólnopolskich dzienników znika ogromna
> część zasobów jednego z serwerów news. Ciekaw jestem, czy dożyjemy czasów,
> kiedy po kilku wątkach na newsach nagle przerażona gazeta dokona
> wewnętrznej rewolucji i np. zwolni niekompetentnych dziennikarzy.
>
> Czy kiedykolwiek to co napisane w Internecie osiągnie taką siłę przebicia?
> Chodzi mi o fakt, że dwoje dziennikarzy (nazwijmy ich tak) potrafi mieć tak
> duży wpływ na coś, na czym się niestety nie znają. To nie była decyzja
> [...]

To chyba zalezy od tego jak mocno polski Internet bedzie sie bronil
przed tego
typu dzialaniami. Jednym z problemow jest jak sadze brak jakiegos
uksztaltowanego
lobby prointernetowego. Takiego, ktore uzmyslawialoby politykom
i spoleczenstwu jak wazny jest Internet dla naszej przyszlosci,
a z drugiej strony potrafiloby sie skutecznie bronic przed
nierzetelnoscia,
jak ta w wydaniu RzP.

Niestety na razie znacznie bardziej opiniotworczy wplyw na sfery
decydentow
maja dziennikarze z bardziej tradycyjnych mediow. I niestety w duzej
czesci
przygotowywane przez nich informacje o Internecie ograniczaja sie do
tego,
co ciekawego, lub niedobrego mozna w Internecie znalezc. Przypuszczam,
ze swoje
artykuly adresuja oni przewaznie dla czytelnikow, dla ktorych informacje
o Internecie to bajki o zelaznym wilku, i w ten sposob tylko bardziej
przyczyniaja
sie do tworzenia przepasci miedzy tymi, co "sa w sieci" i reszta, ktora
zna
ja z gazet.

--w