Re: Co z newsami na ICM

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_webcorp.com.pl)
Data: Fri 13 Aug 1999 - 16:13:00 MET DST

On Fri, 13 Aug 1999 12:08:36 GMT, Michal_at_swlmedia.pl (Michal Jaskolski)
wrote:

>I następny w RP:
>http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/gazeta/wydanie_990813/kraj/kraj_a_5.html
>
>"To, co przydarzyło się ICM, nie jest czymś niezwykłym i dotychczas
>niespotykanym. Podobne problemy mają inne kraje. Poprzez Internet dokonuje
>się kradzieży, włamań do tajnych dokumentów, manipulacji bankowymi kontami.
>Upust swoim dewiacjom dają tu rozmaici zboczeńcy. Taki jest niestety koszt
>całkowitej wolności, jaką cieszy się Internet."
>
>"Odpowiedzialność administratorów jest bezdyskusyjna, a przy zaniedbaniach
>sankcje powinny być dotkliwe."

Nie komentując tych [censored] warto się zastanowić nad rangą Internetu.
Oto po kilku akapitach w jednym z ogólnopolskich dzienników znika ogromna
część zasobów jednego z serwerów news. Ciekaw jestem, czy dożyjemy czasów,
kiedy po kilku wątkach na newsach nagle przerażona gazeta dokona
wewnętrznej rewolucji i np. zwolni niekompetentnych dziennikarzy.

Czy kiedykolwiek to co napisane w Internecie osiągnie taką siłę przebicia?
Chodzi mi o fakt, że dwoje dziennikarzy (nazwijmy ich tak) potrafi mieć tak
duży wpływ na coś, na czym się niestety nie znają. To nie była decyzja
sądu, Sejmu, czy choćby ministra. Wystarczyło kilka zdań w gazecie.

Pozdrowienia

Marcin Jagodziński

Portfolio: http://portfolio.art.pl/ [update: 08.08.1999]
<!-- XML: nieprzewidziane konsekwencje ~/xml.html -->