Re: Gdzie najtansze lacze stale w Wa-wie ?

Autor: Marcin Cieślak (saper_at_no-spam-at.system.pl)
Data: Thu 12 Aug 1999 - 21:55:18 MET DST

In article <7out3s$qgh$1_at_druid.ceti.com.pl>, Paweł Krawczyk wrote:
>W IOSie jest jeszcze WRED (Weighted Random Early Detection),
>w Linuxie RED, który z kolei jest algorytmem kontroli przeciążeń
>nadającym się tylko do ruchu TCP. To co wspomniał Paweł Sikora
>o random drops na łączach TPSA teoretycznie mogłoby być efektem
>działania RED, ale szczerze w to wątpię :)

Wydaje mi się, że sieć Polpaku jako oparta na Frame-Relay
rządzi się innymi prawami. W szczególności, nic
nie stoi na przeszkodzie by część pakietów szła inną drogą,
jeśli taka istnieje. F-R nie gwarantuje nawet kolejności
oddawania wysłanych ramek.

A do sygnalizacji służą tam bity FECN i BECN (forward-
i backward- congestion notification) i są używane w sieci TPSA
oraz oczywiście słynny bit DE ramki (discard eligible)
pozwalający na gubienie ramek z DE w pierszej kolejności.

A sprawiedliwe dzielenie ruchu po IP to bardzo zawiły temat...

--
                 << Marcin Cieslak // saper(at)system.pl >>
SYSTEM Internet Provider                     http://www.system.pl