Re: Zoltrix Phantom - pomocy...

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 08 Aug 1999 - 16:12:56 MET DST

Miroslaw Kwasniak <pisz_do_mnie_na/mirek.kwasniak_at_zind.ikem.pwr.wroc.pl>
writes:

> Szczególnym kwiatkiem do tej łączki są winmodemy zewnętrzne (spełniające
> warunek 1) ) podłączane do portu COM/RS232 - tak, takie istnieją :(
> Przykładem są telefony GSM większości firm.

Akurat. W GSM w ogole nie uzywa sie zadnych modemow - tzn. uzywa sie,
ale stoja one u operatora i sa to urzadzenia ISDN. Sama transmisja
w GSM jest cyfrowa, kablem podlacza sie po prostu komputer zamiast
(de)koderow audio.

Inna sprawa, ze z tej wiekszosci to oczywistym przykladem telefonu, do
ktorego firmowe oprogramowanie jest tylko pod Windows (bo jest takze
niefirmowe w zrodlach), jest chyba tylko Nokia. Inne telefony potrzebuja
glownie konwertera RS232-TTL, albo IRDA.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator