Re: www.expensive.com - (dlugie: 15kB) - tlum. art. z The Sunday Times

Autor: cezar_at_cs.net.pl
Data: Mon 09 Aug 1999 - 13:50:56 MET DST

VTAM!

Robert R. Wal <rrw_at_reptile.eu.org> wrote:
[...]
> innych usług telekomunikacyjnych. Równie dobrze możnaby prowadzić
> statystyki ilości bocianich gniazd w korelacji do ilości narodzin w danej
> miejscowości. Nawet jeśli znajdziesz jakąś zależność, to możesz śmiało
> odłożyć ją na półkę i szukać większej ilości danych.

Ejze, Gadzinka. Zapomniales juz statystyke? Byly robione takie badania i
NAPRAWDE ilosc bocianow w danej wiosce jest dosc wysoko skorelowana z
iloscia narodzin (jakies 0.7 liczone Pearsonem). Dowcip caly polega na
tym, ze z korelacji nie mozna wnioskowac o KIERUNKU zaleznosci (tzn nie
jest to dowod na to, ze bociany przynosza dzieci) [1] ;)

> rrw

[1] Jak by mi koledzy z MIMUWu zaczeli do oczy skakac to uprzejmie donosze
ze wiem co to jest analiza sciezkowa, ale to tez pozwala wnioskowac o
kierunku zaleznosci jedynie na pewnym poziomie prawdopodobienstwa. ;)

--
cezar
CYBER Service / PKFL