Re: Abuse of mail.rmf.pl SMTP service

Autor: Łukasz Grochal (lgrochal_at_rotfl.pl.eu.org)
Data: Tue 29 Jun 1999 - 05:52:44 MET DST

smarkacz_at_anathema.eu.org (smarkacz) pisze:

> Cytując idola: bredzisz.

Hmm... ;P

> ktoś musi donieść, dopiero wtedy jest uruchamiana procedura
> sprawdzania serwera i dopiero jak zostanie *udowodnione*, że
> przekazuje pocztę jest dopisywany do bazy. Czy to tak trudno
> zrozumieć?

Strasznie... Jak by Ci to wyjaśnić... Strony ORBS jedno, a moje
logi - drugie. I komu tu wierzyć? ;)

> Więc co, skanują po IP?

... albo jeśli stwierdzą, że secondary MX jest open-relay'em to skanują
również primary... albo jeśli jakiś host w podsieci jest open-relayem,
to skanują całe /24... nie mam pojęcia. Nie zmienia to faktu, że dzisiaj
znowu sobie mnie pomacali ;P Z dokładnie tym samym efektem, co poprzednio,
czyli albo 'we do not relay' albo 'no such user in local domain' w
przypadku adresów user%domain_at_mail.rmf.pl

> Nie sądzę. A co do mail.rmf.pl się po prostu wściekli, w sumie nic
> dziwnego...

Ależ proszę ja ich bardzo. Mogą mnie nawet obwołać antychrystem albo
wynająć Ruskich, coby mi nogi w ciemnym zaułku połamali. Ale jeśli
dopisują mnie do bazy open-relay'ów, to chyba jest to przekręt,
prawda? ;)

> a i ja się mogę założyć, że gdyby to nie ORBS wypełniał Twoje
> rejectlogi zareagowałbyś nieco inaczej.

Tak jak przy wszystkich innych próbach - odpuściłbym sobie sprawę,
bo ze spamerami dość trudno się rozmawia. W przypadku ORBS liczyłem
na to, że mam do czynienia z rozsądnymi ludźmi... cóż, jeszcze raz
wyszło, że jestem zbyt wielkim idealistą.

--
(-) Łukasz Grochal                            lgrochal_at_rotfl.pl.eu.org
                                            (for PGP signature visit:)