Re: FWD: Abuse of mail.rmf.pl SMTP service

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Tue 22 Jun 1999 - 08:25:31 MET DST

smarkacz <smarkacz_at_anathema.eu.org> wrote in message
> lgrochal_at_rotfl.pl.eu.org (Łukasz Grochal) wrote:
>
> Sprawa jest właściwie komiczna.. trudno mi uwierzyć byś nie
wiedział,
> że ORBS `obmacuje' jedynie adresy które im ktoś zakabluje, więc
Twoje

Jak to "zakabluje"? Czy naprawde chcesz, aby w sieci byly "cichodajne
serwery" przekazujace poczte skadkolwiek dokadkolwiek?
Idea Orbsa polega na trzymaniu w bazie WSZYSTKICH serwerow poczty
otwartych na relaya, oni tam nie walcza ze spamem, tylko z relayem.
Dlatego tez baza Orbsa jest idealna dla spamerow, widac to w logach
serwerow poczty.

> żale są skierowane pod nieco niewłaściwy adres.. zastanów się raczej
> kto i dlaczego niemal non stop podaje mail.rmf.pl do sprawdzenia,
czy
> przypadkiem nie przepuszczasz jakiegoś śmiecia..

Raczej zastanow sie, czy sposob dzialania Orbsa jest prawidlowy, na
czasie i czy przypadkiem nie przeginaja. Jakos dziwnym przypadkiem na
IMRSS czy RBL nikt nie narzeka.
Natomiast Orbs, jak dojdzie do wniosku, ze nie masz "open relaya"
wpisuje "na sztywno" ze jestes "tested" i koniec. Sprawdz np. serwery
Microsoftu albo AOLa w Orbsie :)

---
Marek Baczek      http://www.qdnet.pl/