Re: FWD: Abuse of mail.rmf.pl SMTP service

Autor: Łukasz Grochal (lgrochal_at_rotfl.pl.eu.org)
Data: Tue 22 Jun 1999 - 05:39:59 MET DST

smarkacz_at_anathema.eu.org (smarkacz) pisze:

> Sprawa jest właściwie komiczna..

Dokładnie ;> Tym komiczniejsza, że - jeśli pamiętasz dyskusje sprzed
około miesiąca, do niedawna nie miałem _nic_ przeciw nim. Sytuacja
zmieniła się diametralnie w momencie, gdy okazało się, że _ich_ testów
jest _więcej_ niż wszystkich innych prób relayowania, czy słania spamu
na mój serwer.

> trudno mi uwierzyć byś nie wiedział, że ORBS `obmacuje' jedynie
> adresy które im ktoś zakabluje

Co najwyżej ktoś zakablował im BCI. Ja mam adres w sieci BCI. Obmacują
mnie... khem... 'prewencyjnie', a to pierwsze przegięcie. Drugim
jest ilość prób. Wynika ona najprawdopodobniej z faktu, że mój MTA
jest dość ciekawy i zwraca im - w ich rutynowej serii testów - jeden
czy dwa false positives (mail odrzucony już _po_ przesłaniu go w
całości do mojego MTA), więc robią się podejrzliwi ;>

> więc Twoje żale są skierowane pod nieco niewłaściwy adres..

No to popróbuj i sprawdź mnie na relay'a ;) Może być o skrzynkę piwa. ;P
(nadmieniam, że chodzi o _relay_ a nie podszycie się pod lokalnego usera,
 bo to byłoby zbyt banalne ;P)

> zastanów się raczej kto i dlaczego niemal non stop podaje
> mail.rmf.pl do sprawdzenia

Jak wyżej wspomniałem, wydaje mi się raczej, że jest to działanie
'prewencyjne'... innymi słowy - że przeginają. Co więcej - nie
dostałem od nich ani jednego maila z wyjaśnieniem czy pytaniem. Także
_po_ próbach. Więc po prostu stosuję ich metodę. Nie dadzą się
zastraszyć, to pewne, ale mam naiwną nadzieję, że zaczną myśleć.

--
(-) Łukasz Grochal                            lgrochal_at_rotfl.pl.eu.org
                                            (for PGP signature visit:)