Re: TP Internet?

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Mon 21 Jun 1999 - 15:41:32 MET DST

dnia 21 Jun 99 08:51:32 GMT, Jaroslaw Rafa zeznaje:

>Znaczy cos w rodzaju bootp?
        Mniej więcej. Następna generacja. Znaczy DHCP.

>Ciezko mi to sobie wyobrazic w takiej topologii... choc pewnie by sie
>dalo...
>Ale przeciez i tak musieliby zarezerwowac tyle adresow ile jest
>podlaczonych HiS-ow, bo przy dostepie 24h ludzie moga sobie np.
>pozapuszczac sciaganie plikow i siedziec po 2 dni na linii, i pewnie
>niejeden tak zrobi... Wiec po co kombinowac z bootpem, lepiej od razu dac
>statyczne.
        Niekoniecznie, przecież nie każdy ma Linuksa, poza tym chyba
większość ludzi wyłącza komutery wychodząc z domu czy idąc spać.
Przypuszczam, że obciążenie było by w granicach 50% w szczycie.

>Podobnie jest zreszta z dynamicznym IP w ethernecie - robisz dynamiczne
>zwykle po to, zeby ludzie sobie sami nie ustawiali i nie bylo konfliktow
>IP, albo masz w sieci bezdyskowe kompy i nie masz za bardzo gdzie
>przechowac konfiguracji, ale i tak rezerwujesz tyle adresow ile jest
>kompow, nie mniej.
        Albo tyle adresów ile jest gniazdek na skrętkę ;-)

>A tu pewnie masz racje...
        Nie mówiąc już o tym, że maskarada utrudni wywalanie
windoz, co też jakieś znaczenie ma.

bart

--
"I don't need to prove myself, I just need to be myself
 It doesn't show who I'm trying to be, it just shows who I am"