Re: TP Internet?

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 21 Jun 1999 - 10:44:26 MET DST

Dnia 20 Jun 99 o godz. 4:18, Bart Ogryczak napisal(a):

> a Ethernet z dynamicznym IP potrafisz sobie wyobrazić?
Znaczy cos w rodzaju bootp?
Ciezko mi to sobie wyobrazic w takiej topologii... choc pewnie by sie
dalo...
Ale przeciez i tak musieliby zarezerwowac tyle adresow ile jest
podlaczonych HiS-ow, bo przy dostepie 24h ludzie moga sobie np.
pozapuszczac sciaganie plikow i siedziec po 2 dni na linii, i pewnie
niejeden tak zrobi... Wiec po co kombinowac z bootpem, lepiej od razu dac
statyczne.
Podobnie jest zreszta z dynamicznym IP w ethernecie - robisz dynamiczne
zwykle po to, zeby ludzie sobie sami nie ustawiali i nie bylo konfliktow
IP, albo masz w sieci bezdyskowe kompy i nie masz za bardzo gdzie
przechowac konfiguracji, ale i tak rezerwujesz tyle adresow ile jest
kompow, nie mniej.

> MSZ maskaradę zrobią i tak niezależnie od liczby chętnych,
> coby sobie nie stawiać serwerów na domowych kompach.
A tu pewnie masz racje...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl