Re: status pracownikow informatyki w uczelniach

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl.no.spam)
Data: Wed 02 Jun 1999 - 00:26:19 MET DST

Nocy (lub dnia) 1 Jun 1999 09:56:57 GMT, Maciek Uhlig zeznaje:
>Moze to troszke nie na temat, ale... warto sie zastanowic i moze napisac
>gdzie trzeba... poki nie jest za pozno...
>
>MEN publikuje projekt nowej ustawy o szkolnictwie wyzszym. Wedlug
>
>http://www.men.waw.pl/aktual/dok-ref/prawo-sw/d3-r4.html
>
>w stosunku do stanu dotychczasowego znika z uczelni grupa pracownikow
>informatyki. Wydaje mi sie, ze nie jest to dobry ruch. Nalezaloby raczej
>te grupe pozostawic, nie mowiac juz o tym, aby nadac jej znacznie wyzszy
>status, niz ma dotychczas.
        Właściwie, to co ma MEN do tego? Przecież Uniwerek dostaje
kasę zależnie od liczby studentów. Potem, dzieli tą kasę miedzy wydziały,
też według liczby studentów, a wydziałych, chyba już swoją kasą rządzą
jak chcą.
        A co do statusu prawnego, to dlaczego pracownik informatyki
(cokolwiek miało by to znaczyć) miałby mieć jakiś szczególny status?
Albo jest pracownikiem naukowym, albo technicznym, albo administracyjnym.

bart

--
             "this is not Chicago... Mars needs women"
          bart @ bart.w-wa.pl || http://www.bart.w-wa.pl