Re: co sie dzieje z polskim infoseekiem ?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 01 Jun 1999 - 15:45:55 MET DST

Dnia 1 Jun 99 o godz. 14:00, Andrzej Bort napisal(a):

> Wszystkich postów: 138263 (100.0%)
> *.tpnet.pl 28100 (20.32%)
> numerki IP: 76082 (55.03%)
> reszta: 34081 (24.65%)
Troche mnie zaskoczylo ze jest tak malo postow z tpnetu -
moze w calej hierarchii pl.* wyglada to troche inaczej, bo takie np.
pl.comp.os.advocacy czy pl.comp.os.linux (a na obydwu jest dosc duzo postow)
niewatpliwie "przechylaja" statystyke w strone nie-dialupowcow ;-), ale
czytajac grupy z pl.rec.* czy pl.soc.* to co popatrze na ktory post, to jest
z jakiegos ppp*.tpnet.pl. Tak "na oko" wydaje sie ich byc znacznie wiecej...
Zreszta podejrzewam, ze mogles nie ujac wszystkich postow z TPNETu - zob.
nizej.

> Jest wyżej. Kilka uwag: Pod haslem *.tpnet.pl są tylko ludzie, którzy
> korzystają z sieci poprzez 0-202122. Numerki IP to wszystkie te hosty,
> których nazwy nie są zarejestrowane w revDNSie. Pod haslem 'reszta'
> kryją się osoby, które piszą z hostów zarejestrowanych w revDNS, ale nie
> piszą z tpnetu.
>
> Wiem, że swego czasu sporo dislupów nie było poprawnie zarejestrowanych
> w revDNS, nie wiem, jak ta sytuacja wygląda teraz...
Obecnie chyba prawie wszystkie dialupy tpnetu sa w revDNSie, ale z kolei
trafiaja sie serwery (bodajze news.tpnet.pl tak wlasnie robi) ktore nie
podaja w NNTP-Posting-Host adresu domenowego, a wlasnie IP. Trzeba by miec
klasy adresowe dialupow tpnetu i jeszcze to sprawdzic...
Mozna jeszcze patrzec na "Organization: TPNET" - serwer news.tpnet.pl wstawia
takie "Organization", a jezeli post jest wysylany przez ten serwer, to z
b.duzym prawdopodobienstwem jest wyslany z dialupa tpnetu.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl