Re: DATA W NEWSACH - ZADBAJ O SWOJ ZEGAREK NA WIOSNE!

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 01 Jun 1999 - 15:51:00 MET DST

Dnia 29 May 99 o godz. 23:19, Maciek Uhlig napisal(a):

> synchronizujcie zegary komputerow. To nic nie kosztuje. Jest FREE! Za to
> przyczynicie sie do zaprowadzania elementarnego porzadku. Nikt za Was
> tego nie zrobi. To jest Wasza odpowiedzialnosc...

Nawiazujac do apelu Macka o synchronizowanie czasu proponuje (juz to zreszta
kiedys proponowalem, ale jakos nikt nie podchwycil), aby zrobic liste
serwerow, do ktorych mozna synchronizowac czas, i umiescic ja na WWW. Skad
ludzie maja wiedziec, do jakiego serwera maja synchronizowac???

Moge sie tym zajac, tylko przysylajcie mi dane o swoich serwerach czasu.
Jako minimum widzialbym adres serwera, informacje o tym kto moze do niego
synchronizowac (wszyscy czy tez np. tylko wybrane klasy IP), i czy serwer
oprocz NTP udostepnia takze RDATE (wazne dla synchronizacji klientow DOS-owo
- Windowsowych; a np. taki Cyfronet ma RDATE wylaczone, nawet dla wlasnych
dialupow).
Dodatkowo moglyby sie znalezc takie dane jak stratum, i w przypadku stratum 1
okreslenie uzywanego wzorca czasu, a w przypadku wyzszego - adresy serwerow,
do ktorych dany serwer synchronizuje.
No to co?
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa