Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_interdata.com.pl)
Data: Tue 23 Feb 1999 - 22:58:32 MET

Michal Jankowski wrote:

> No nareszcie!!!! Ktos mowi to samo, co ja mowilem w momencie
> wprowadzenia w3-cache w ICM i nikt mnie nie sluchal...

No cóż - generalnie to jeszcze z rok temu nienadążanie za treścią było
dość powszechnym zjawiskiem. Duża część winy leży IMHO po stronie
administratorów różnych w3cacheów na świecie, którzy od początku starali
się wycisnąć z nich więcej niż się dawało. Jakiś czas temu mało który
serwer www zwracał w ogóle uwagę na If-modified-since, nie wspomnę o
Etagach itp. Powiedziałbym nawet, że w momencie kiedy nastąpiła
eksplozja stron dynamicznie generowanych, to wręcz nie było warunków,
żeby je efektywnie cacheować. Mimo to wiele w3cacheów wymuszało taką
konfigurację, żeby coś się dało z ruchu urwać (czytaj. nieprawidłową) i
żeby to było więcej niż ułamek procenta.

Od tamtego czasu trochę się już zmieniło - IMHO w tej chwili nawet głupi
squid daje się skonfigurować porządnie (przynajmniej tych kilka squidów,
które mam po drodze nie daje mi żadnych przekłamań). Różnice między
jakością cacheów w tej chwili sprowadzają się bardziej do tego, że ten
"mądry" i właściwie skonfigurowany wie, że 90% ruchu w ogóle nie ma
sensu zapisywać na dysku, a dobry administrator wie, że zyski z użycia
cache'a będą liczone w kilku procentach, a nie w kilkudziesięciu.

Natomiast - jeśli cacheów będzie więcej i ludzie się przyzwyczają, że
przynajmniej nic nie tracą na tym, że z nich korzystają, to z czasem
zaczną zyskiwać i procenty pójdą bardziej w górę.

Michał

--
WWW: http://www.lodz.pdi.net/~mimo  tel: Int. Acc. Code + 48 42 2148340
add: Michal Mosiewicz  *  Bugaj 66 m.54 *  95-200 Pabianice  *   POLAND