Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Wojciech Palacz (wojtek_at_virgo.ii.uj.edu.pl)
Data: Thu 25 Feb 1999 - 22:24:20 MET

Ziemek Borowski (zmb_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL) wrote:

> Ale niestety coraz częstsza (lub ja się z nią częściej spotykam).
> I oferenci różnych usług (np. sprzedawane bazy abstraktów, dostęp do
> pewnych baz danych) nie dają sobi wytłumaczyć że nie ma sensu podawania
> mojego zakresu IP bo mam przymusowe proxy które chodzi w hierarchii.

A co innego mozna wymyslic w sytuacji, gdy sie sprzedaje dostep
dla calego uniwersytetu, gdzie laczna liczba wykladowcow i studentow
swobodnie przekracza tysiac? Jesli wprowadzimy jedno haslo dla
wszystkich, to juz za tydzien bedzie je znal caly swiat, bo ktorys
student na pewno je udostepni krewnym i znajomym. Jesli zas
zdecydujemy sie na hasla prywatne, po jednym na glowe, to trzeba
zatrudnic caly sztab adminow ktorzy te hasla beda nadawac,
zmieniac tym ktorzy sobie zapomnieli, itp. itd.

Zgadzam sie ze autoryzacja przez IP nie jest ladnym sposobem,
ale tutaj chyba jedynym mozliwym jesli ma to byc zrobione bez
ponoszenia dodatkowych wydatkow na sprzet lub oprogramowanie.
A przynajmniej nic lepszego jakos mi nie przychodzi w tym
momencie do glowy.

Wojciech Palacz
wojtek_at_virgo.ii.uj.edu.pl