Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 24 Feb 1999 - 13:46:47 MET

Dnia 24 Feb 99 o godz. 11:01, Maciek Uhlig napisal(a):

> Dodam jeszcze, ze pozostaje kwestia ochrony praw autorskich i wlasnosci
> intelektualnej, a takze security: podmiany stron w keszu w taki sposob,
> ze user otrzymuje nie te informacje, ktore publikuje wlasciciel strony.

No wlasnie: ja np. uzywam WWW do obslugi swojego konta bankowego... W tym
momencie sprawa wyglada znacznie powazniej niz tylko to, ze nie sciagnie mi
sie jakis tam plik - co, jezeli cache bedzie mi serwowal nieaktualne
informacje o stanie konta? Co ja powinienem wtedy zrobic providerowi, ktory
mi taki cache przymusowo sprezentowal?
No i problem tych serwerow, ktore kontroluja dostep wedlug IP klienta... Z
reguly sa to specjalistyczne bazy danych, np. naukowe, ktorych
subskrypcja sporo kosztuje. Wykupujac subskrypcje, podaje sie adres IP, z
ktorego bedzie sie korzystac z bazy. W tym momencie ktos nagle wstawia
pomiedzy mnie a serwer bazy cache i jednym prostym ruchem odbiera mi
mozliwosc korzystania z ciezko oplaconej uslugi. Co zrobic takiemu
providerowi?
A podawanie numerow IP cache'ow w takich uslugach jest na ogol
surowo zabronione i w razie wykrycia konczy sie pozbawieniem dostepu do
uslugi, bo wykupiona licencja jest na jedno stanowisko...

WNIOSEK: Jezeli ktos stawia cache, KONIECZNIE POWINIEN dac mozliwosc jego
ominiecia!!!

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl