Re: domena com.pl

Autor: Zbigniew Zych (zych_at_use.address.from.sig.onet.pl)
Data: Tue 23 Feb 1999 - 01:24:01 MET

Jaroslaw Rafa <raj_at_wsp.krakow.pl> wrote:
> Dlatego, ze powszechnym zwyczajem w Internecie jest, ze jezeli na poczatku
> nazwy wystepuje "www" (ftp, news itd.), to taka nazwa oznacza serwer WWW
> (ftp, news itd.) dla domeny, ktora wystepuje po tym "www" (ftp, news
> itd.). Czyli nazwe "www.com.pl" kazdy, ale to *kazdy* zrozumie jako
> "serwer www domeny com.pl".

A ja Ci na to, że to głupi zwyczaj, niemający żadnych podstaw technicznych.
Tak jak ludzie się przyzwyczaili używać DNSu, zamiast wyszukiwarek.

Jest całe multum serwerów (w tym i WWW) które *NIE* mają "www" na początku.
Czy to oznacza, że takie serwery są ułomne???

Nie będę cytował z własnego podwórka, :-)
   http://sunsite.icm.edu.pl

Idąc tym tropem, pewnie byś zakazywał stawiania serwerów WWW na maszynie
o nazwach nie-zaczynających się na "www", FTP na ....

Dalej, jeśli ja sobie wymyślę usługę i nazwę ją (dajmy na to i bez urazy ;-)
RAFA, to co? Zabronić zakładania domen: rafa.com.pl ????

Bezsensu...

Czyli:
  1. uważam, że Twój powód nie jest sensowny
  2. wszelkie ograniczenia mające na celu "ulepszanie" mogą "pogorszyć"
  3. DNS jest tym czym jest i uprasza się nie robić z niego tego czym nie jest
     oraz czym nie będzie (c) by Zyzio :-)))

PS: Ja nie zrozumiałem, jakoby www.com.pl było serwerem WWW domeny com.pl.
    Może ja jaki nienormalny, abo co? :-o

--