Re: domena com.pl

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Sun 21 Feb 1999 - 08:52:42 MET

On Sat, 20 Feb 1999, Zbigniew Zych wrote:

> Proszę, powiedz mi, dlaczego niby nie wolno niby zakładać
> domen typu: www.com.pl, news.com.pl, ftp.com.pl, etc???
>
> Jeden argument - ale sensowny.
Dlatego, ze powszechnym zwyczajem w Internecie jest, ze jezeli na poczatku
nazwy wystepuje "www" (ftp, news itd.), to taka nazwa oznacza serwer WWW
(ftp, news itd.) dla domeny, ktora wystepuje po tym "www" (ftp, news
itd.). Czyli nazwe "www.com.pl" kazdy, ale to *kazdy* zrozumie jako
"serwer www domeny com.pl".
A taki serwer IMHO mialby prawo utworzyc tylko wlasciciel domeny com.pl i
umiescic tam informacje reprezentujace cala te domene.
Czy obecna zawartosc serwera www.com.pl moze byc oceniona jako
reprezentujaca cala domene .com.pl ocen sam. Wg mnie nie. Wg mnie
utworzenie serwera o takiej nazwie jest zatem wprowadzaniem w blad
uzytkownikow Internetu.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl