Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 19:22:23 MET

On Fri, 19 Feb 1999, Marek Moskal wrote:

> Tutaj jest potrzebna jakaś współpraca ze strony serwerów/autorów stron -
> jeśli w nagłówkach prawidłowo by było określane jak długo wolno trzymać
> stronę w cache'u, ubyło by problemów.
W zasadzie serwery proxy powinny respektowac Expires: tylko co z tego,
skoro IMHO Expires jest dosyc kiepskim pomyslem. Ja np. *nie wiem*, kiedy
ja zaktualizuje swoje strony, wiec jak mam ustawiac Expires. Zaktualizuje
je wtedy, kiedy pojawi sie jakas nowa informacja do umieszczenia na nich,
a to moze byc rownie dobrze za godzine jak i za miesiac. Nie jestem w
stanie tego przewidziec, tak jak nieprzewidywalne jest zycie.
IMHO Expires jest dobre tylko do stron typu sieciowe wydania gazet, ktore
ukazuja sie w ustalonych odstepach czasu. Wydaje mi sie, ze w przypadku
innych stron wiekszosc ich tworcow NIE WIE I NIE MOZE WIEDZIEC kiedy moze
zajsc potrzeba aktualizacji strony, wiec Expires sie na nic nie zda.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl