Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Dawid Kuroczko (dk_at_PLEASE--REMOVE--THIS.ssw.krakow.pl)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 21:19:11 MET

19 Feb 99 18:24:33 GMT; Jaroslaw Rafa pisze:
> W zasadzie serwery proxy powinny respektowac Expires: tylko co z tego,
> skoro IMHO Expires jest dosyc kiepskim pomyslem. Ja np. *nie wiem*, kiedy
> ja zaktualizuje swoje strony, wiec jak mam ustawiac Expires. Zaktualizuje
> je wtedy, kiedy pojawi sie jakas nowa informacja do umieszczenia na nich,
> a to moze byc rownie dobrze za godzine jak i za miesiac. Nie jestem w
> stanie tego przewidziec, tak jak nieprzewidywalne jest zycie.
> IMHO Expires jest dobre tylko do stron typu sieciowe wydania gazet, ktore
> ukazuja sie w ustalonych odstepach czasu. Wydaje mi sie, ze w przypadku
> [...]

Apache pozwala ustawić Expires na określony czas od momentu wysłania
requesta. Tzn. ustalając ten okres na tydzień, za każdym razem
klient tudzież proxy otrzyma Expires ustawiony na za tydzień, więc
przez najbliższy tydzień będzie podawana zawartość cache, a po
tygodniu strona zostanie odświeżona.

   Pozdrawiam,
      Dawid Kuroczko

--