Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Marek Moskal (look_at_my.signature)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 16:36:40 MET

Jaroslaw Rafa napisal(a) dnia [19/02/99]:

>O wlasnie! I tus powiedzial prawde!
[...]
>1) proxy potrafi wysylac zdezaktualizowane strony ze swojego cache'a,
>podczas gdy oryginalna strona juz sie zmienila

Tutaj jest potrzebna jakaś współpraca ze strony serwerów/autorów stron -
jeśli w nagłówkach prawidłowo by było określane jak długo wolno trzymać
stronę w cache'u, ubyło by problemów.

>2) z mich doswiadczen, proxy generalnie zle sobie radzi ze stronami
>generowanymi dynamicznie, przez cgi czy ASP.

Tak, niestety (?) ASP jest ostatnio coraz bardziej popularne.

>4) jezeli proxy urwie plik przy sciaganiu z powodu timeoutu, to na
>ogol nie daje sie juz tego pliku sciagnac poprawnie - przy wcisnieciu
>reload proxy ponownie wysyla ten urwany plik.

ZTCP to był to jakiś problem z przeglądarką a nie cachem. Bodajże
Netscape po przerwanym transferze usiłuje być sprytny i próbuje nawet nie
ściągnąć brakujący kawałek. Gdy to się nie uda, wyświetla posiadany
fragment zamiast poinformowac o błędzie. Takie nieporozumienie...
Mogę się mylić, czytałem o tym dawno temu.

>To wszystko generalnie zniecheca mnie do uzywania proxy.

...i niestety masz rację. Jeszcze długa droga do wersji 1.0 :)

--
					(moskit_at_irc.pl)