Re: tpsa & proxy serwer

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 15:12:10 MET

On Fri, 19 Feb 1999, Marek Moskal wrote:

> Problemem chyba nie jest idea proxy tylko konkretne realizacje :-?
O wlasnie! I tus powiedzial prawde!
Moje dotychczasowe doswiadczenia z proxy sa raczej negatywne, dlatego nie
uzywam.
1) proxy potrafi wysylac zdezaktualizowane strony ze swojego cache'a,
podczas gdy oryginalna strona juz sie zmienila - przeciez proxy nie moze
za kazdym odwolaniem sprawdzac, czy strona sie nie zmienila, bo to nie
dawaloby zadnej korzysci na laczach w stosunku do sytuacji, gdyby pracowac
w ogole bez proxy - i tak kazdorazowo musialoby byc odwolanie do
oryginalnego serwera... I to jest chyba problem bardziej idei niz
realizacji... Natomiast pozostale niewatpliwie sa problemami realizacji:
2) z mich doswiadczen, proxy generalnie zle sobie radzi ze stronami
generowanymi dynamicznie, przez cgi czy ASP.
3) nieraz zdarzalo mi sie, ze proxy mialo krotszy timeout niz moja
przegladarka, w efekcie czego przez proxy strony dochodzily np. urwane lub
z niekompletnie zaladowanymi obrazkami, a bezposrednio, wprawdzie po
dlugim czekaniu, ale mialem strone cala.
4) jezeli proxy urwie plik przy sciaganiu z powodu timeoutu, to na ogol
nie daje sie juz tego pliku sciagnac poprawnie - przy wcisnieciu reload
proxy ponownie wysyla ten urwany plik.
To wszystko generalnie zniecheca mnie do uzywania proxy.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl