Re: PESEL2000

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 17 Feb 1999 - 14:54:37 MET

Dnia 17 Feb 99 o godz. 13:42, Piotr Karocki napisal(a):

> BTW: po dwu tygodniach, jesli nie ma odpowiedzi, wysylana jest nastepna
> prosba o nadanie PESEL, co spowodowalo istnienie w tym kraju dosc sporej
> grupki osob, ktore posiadaja dwa numerki PESEL, z czego zreszta wyniklo
> stworzenie NIPow (skoro PESEL nie byl jednoznaczny...)

Tak? A ja slyszalem, ze stworzenie NIPow wyniklo stad, ze ustawa o ewidencji
ludnosci zabrania uzywania numerow PESEL do czegokolwiek poza ewidencja
ludnosci wlasnie, a wiec m.in. do celow podatkowych.
Poza tym jest problem ochrony danych osobowych - w PESELu masz jawnie
wypisana date urodzenia, co nie kazdy moze miec ochote ujawniac...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl