Re: PESEL2000

Autor: Janusz Hankiewicz (fiddler_at_kki.net.pl)
Data: Wed 17 Feb 1999 - 12:33:52 MET

> ze szpitala dokumenty urodzenia dziecka wedruja do Urzedu Stanu Cywilnego
> (wlasciwego terytorialnie dla szpitala, nie dla matki czy ojca dziecka),
> stamtad prosba o nadanie PESEL idzie do centralnego PESELa w Warszawie, po
> dwu tygodniach powinna nadejsc odpowiedz z numerkiem - nadawanym wg
> kolejnosci, a nie miejsca.
> Numerek ten jest wpisywany od razu do 'teczki osobowej' w USC.

Ojejku, a skad wzieles tak nieaktualne wiadomosci :-)))))
Nie do "teczki osobowej" a do "koperty osobowej" bo taka jest
wlasciwa nazwa zgodnie z przepisami i znajduje sie toto w ewidencji
ludnosci a nie w USC.
A o nadaniu numeru wnioskuje ewidencja ludnosci w gminie czy miescie
w ktorym zamieszkuje delikwent. Oczywiscie po otrzymaniu aktu urodzenia
z USC i zalozeniu KOM. Wtedy akt urodzenia jest przesylany do wlasciwego
TBD, WBD czy ST w zaleznosci od warunkow jakie panuja w konkretnym
wojewodztwie.

> Tak wiec w numerze PESELu zapisana jest tylko (i az) data urodzenia i plec.

Zgadza sie.

> BTW: po dwu tygodniach, jesli nie ma odpowiedzi, wysylana jest nastepna
> prosba o nadanie PESEL, co spowodowalo istnienie w tym kraju dosc sporej
> grupki osob, ktore posiadaja dwa numerki PESEL, z czego zreszta wyniklo
> stworzenie NIPow (skoro PESEL nie byl jednoznaczny...)

Fikcja. NIe z tego powodu sa podwojne numery PESEL.

> BTW2: z faktu zakodowania w PESEL plci sa problemy przy zmianie plci - bo
> trzeba zmienic PESEL, i wszystkie odwolania.

Przecietnie 2-4 zmian plci wystepuje w okresie 10 lat na 1.000.000
mieszkancow, tez mi problem. natomiast wymiany NE wynikaja bardziej
z bledow popelnionych w calym procesie nadawania numeru czy rejestracji
noworodka.

Pozdrawiam

Janusz