Re: Czy poczta e-mail ma gorszy status od listu i czy mozna ja niedoreczac ??

Autor: smarkacz (smarkacz_at_anathema.eu.org)
Data: Thu 11 Feb 1999 - 23:50:17 MET

on Thu, 11 Feb 1999 19:42:36 GMT, Expert wrote:
> Nie mowmy o Polboxie .

Mimo wszystko pozostanę przy Polboksie, choćby dlatego że znam
ich regulamin, nie znam natomiast prawa amerykańskiego więc
trudno mi pisać o sytuacji serwisów za wielką wodą.

> Adres e-mail podlega ustawie o ochronie DO.

Które konkretnie artykuły tej (lub jakiejkolwiek innej) ustawy
gwarantują ochronę istnienia (hmm.. może lepiej napisać
stabilności) adresu email?

> A naruszenie tej ustawy nastepuje w przypadku, gdy po podaniu swojego
> adresu e-mail innym osobom ( no chyba ze piszesz sam do siebie),
> zaczynasz otrzymywac listy, a serwer sie zamyka lub nie dorecza poczty.

Który konkretnie artykuł zostaje naruszony w przypadku skasowania
poczty przez administratora serwera?

> Zatem pytanie jest nastepujace, czy administrator serwera mailowego moze
> skasowac cudza poczte.
> Wedlug mnie nie i nawet nie ma takiego prawa, a w kazdym p[rzypadku jst
> zobowiazany podjac niezbedne czynnosci dla dokonania doreczenia poczty
> e-mail.

Która to ustawa, które artykuły? Czy administratora (i na jakiej
podstawie) można pociągnąć do odpowiedzialności karnej, czy tylko
wytoczyć proces cywilny?

> Nie mowmy o konkretnym serwerze.
> Niemniej zdziwiony jestem twoimi komentarzami , ze poczta e-mail moze
> nie podlegac ochronie tajemnicy korespondencji i wysylajac ja np. gdzie
> w swiat na jakis personalny adres e-mail, moze byc taki administrator,
> ktory przejmie te listy, nie doreczy i np. je skasuje.

Email podlega ochronie tajemnicy korespondencji, ale mówimy
przecież o niedoręczeniu listu a nie o jego odczytaniu przez
administratora.

> Przyjmij prosze do wiadomosci, ze brak jest takiej instytucji, jak
> probne konta e-mail, czy testowe, kazde konto e-mail jest pelnoprawna
> skrzynka pocztowa, tak tu jak i calym cywilizowanym swiecie.

Ależ jest taka instytucja - nazywa się to `konto próbne' czy
jakoś tak i działa to u bardzo wielu ISP. Czyżbyś twierdził, że
ISP nie ma prawa skasować takiego konta po zakończeniu okresu
próbnego?

> Zechciej przyjac do wiadomosci, ze nie jest znana metoda, pozwalajaca na
> odroznianie , czy konto e-mail uzytkownika jest kontem testowym, czy
> probnym, czy czasowym , czy jakimkolwiek innym o pogorszonym statusie.

Bzdura. Zakładając konto e-mail u dowolnego ISP zawierasz z nim
umowę o konkretnej treści w której zazwyczaj jest określony okres
jej ważności oraz warunki rozwiązania tej umowy (najczęściej
także jest tam wyraźnie wymienione złamanie przez użytkownika
regulaminu).

Ciekawy jestem tylko kiedy napiszesz, że nie mam prawa skasować
konta klientowi, który za nie najzwyczajniej w świecie nie płaci,
bo łamie to dziesięć ustaw, dwie konwencje UE i Kartę Narodów
Zjednoczonych.

> No wlasnie pisze, ze chce promowac legislacje, ktora uniemozliwi
> zamykanie serwisu poczty e-mail bez uprzedzenia, na mocy ustawy o
> ochronie danych osobowych.

Wybacz mą impertynencję, ale ile wypiłeś?

> Chce wprowadzic taka ustawowa procedure.

Życzę szczęścia.

--
[Jacek P. Szymański]##[smarkacz_at_anathema.eu.org]##[IRC: smarkacz]
[Network Admin]#####[ZmieńNa_Fanklub: http://anathema.eu.org/znf]