Re: Kto ma prywatny CA w Polsce ?

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Fri 05 Feb 1999 - 02:28:25 MET

On Thu, 04 Feb 1999 16:36:46 GMT, Expert wrote:
>Z rynku amerykanskiego mam zrodla i latwo mi sie tam poruszac, bo jest
>bogactwo zdarzen i napotkane problemy zostaly rozwiazane.
>Np. stowarzyszenie notariuszy mi pisze, ze jak notariusz uwierzytelni
>podpis nawet jeden dzien po wygasnieniu jego pelnomocnictwa (commission
>expired) to strona zainteresowana moze i po 5 lat wnosic o uniewaznienie
>aktu, umowy itp.

Zaraz zaraz - czy tam notariusz ma ograniczenie czasowe?
Bo nazwa pelnomocnitwo sugeruje raczej ze nie chodzi o notariusza,
tylko o pelnomocnika. Wtedy oczywiscie umowa jest niewazna.
Nasze prawo raczej skroci ten okres - podpisujacy moze i przestal byc
uprawniony, ale nalezalo partnera powiadomic wczesniej ze sie nie
zgadzamy.

Choc faktycznie moze byc ciekawy przypadek gdy prawo wymaga formy
notarialnej [np sprzedaz mieszkania], a notariusz po latach okazal sie
byc falszywy lub nieuprawniony...

J.