Kto ma prywatny CA w Polsce ?

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 04 Feb 1999 - 17:36:46 MET

> Ty, ale jak ty szkolisz z transakcji elektronicznych to takie rzeczy
> powinienes wiedziec obudzony w srodku nocy. To sa PODSTAWY.
>
> Alex
Moze masz racje. Ale wlasciwie nie mam sie na czym oprzec, aby
odpowiedziec klientowi, ktory zamawia towar na serwerze z niewaznym
certyfikatem i uzywajac niewaznego root certyfikatu, czy ma prawo do
reklamowania transakcji z przyczyn formalnych.

Z rynku amerykanskiego mam zrodla i latwo mi sie tam poruszac, bo jest
bogactwo zdarzen i napotkane problemy zostaly rozwiazane.
Np. stowarzyszenie notariuszy mi pisze, ze jak notariusz uwierzytelni
podpis nawet jeden dzien po wygasnieniu jego pelnomocnictwa (commission
expired) to strona zainteresowana moze i po 5 lat wnosic o uniewaznienie
aktu, umowy itp.

Przez analogie podalem takie pytanie co bedzie gdy certyfikat expired,
i odpowiedzi nie szly w tym kierunku, raczej potwierdzaly prawo do
reklamowania i odwolania kazdego zamowienia realizowanego w sprzedazy
wysylkowej, a szczegolnie platnej karta kredytowa.
Jak na razie nie moge sie opierac na czyms innym niz na praktyce dnia
codziennego.

Prakyka bankowa jest bardzo wazna, ale emitentow kart jest kilkunastu
i kazdy ma troche odmienne zdanie w tej sprawie.

Dlatego tez napisalem Thawte ze nie chce sie rolowac, bo do koonca roku
musialbym sie jeszcze rolowac z 5 razy ( dla roznych CA).
Mnie expired certificate nie przeszkadza.
Mamy problem roku 2000 , oni maja problem expired certificate.
Jak pisali koledzy standard Pesel jest niezgodny z rokiem 2000, bo
koduje rok jako 2 cyfry, ale u Pesela nic nie kupuje, a w sklepach
internetowych ilosc transakcji jest znaczna i to chyba CA ma powiedziec
sklepowi jak obslugiwac klientow ze starymi przegladarkami ( tysiace)
a nie Jacek .

> Janusz A. "Alex" Urbanowicz
Jacek