Re: autoryzacje CC w internecie i polskie centra autoryzacji (fwd)

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Wed 03 Feb 1999 - 23:45:15 MET

On 2 Feb 99 22:02:24 GMT, Jaroslaw Rafa wrote:
>To ja rozumiem, zwrot towaru i zwrot kasy, OK. Ale czy to jest tak, jak tu
>ktos sugerowal, ze niezaleznie od tego, czy zwrocilem juz towar, czy nie,
>jezeli reklamuje transakcje, to Polcard odbiera sobie pieniadze od
>sprzedawcy, a wiec sprzedawca w tym momencie jeszcze nie ma towaru, ktory
>ja mu nie wiadomo kiedy zwroce, i juz nie ma kasy?
>Czy tez jest tak (IMHO tak powinno byc), ze zwrot towaru jest warunkiem
>uznania reklamacji przez Polcard i ten dopiero wtedy odbiera kase (gdy ja
>mu udowodnie, ze zwrocilem towar).

Pewnie nie ma znaczenia, bo naduzyc mozliwych w tym systemie jest
tyle, ze jak klient kwestionuje platnosc, to bank ja wstrzymuje, i
sprzedawca ma klopot.
A prawdopodobnie to nie tyle wstrzymuje co wycofuje, bo zauwaz czasy
rekcji w systemie kartowym. Kupujesz towar, masz srednio kilka tygodni
do podsumowania i wyslania zawiadomienia, potem jeszcze musisz
przeczytac , zareklamowac, wiec skrajnie to ze dwa miesiace uplywaja
do zlozenia reklamacji.
Pieniadze zapewne dawno przelano ... a teraz bank je pewnie "odleje".

J.