Re: Czy certyfikat Helionu wygasl 27 lipca 1998 ? Re: autoryzacje CC w internecie (moim zdaniem)

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 03 Feb 1999 - 21:09:39 MET

> Mumin
Muminku,
ja sie ucze przez dyskusje.
Czy to ja wydaje root certyfikaty na 2 lata (Thawte), czy to ja
powiedzialem ze certyfikaty Verisign wygasna 01.01.2000 (Thawte) , czy
ja mam byc ofiara w sytuacji, gdy o problemie roku 2000 mowi sie od 2
lat i skutecznie rozwiazuje, a certyfikaty dla SSL maja timeouty roczne,
dwuletnie i jak bedzie niewazny to i tak sklep bedzie dalej hulal i
klienci placili.

Czy co kilka misiecy mam sie rolowac u innego CA i zmieniac przegladarki
bo tak chce CA .

To mnie przeraza , te problemy prawne, formalne .
A jeszcze CA pisze zeby certyfikat odebrac w bezpieczny sposob
(wiarygodny) , a kto zechce leciec za ocean aby odbierac certyfikat
osobiscie .
SSL mialo byc latwe bezpieczne i przyjemne a dla mnie jest jedynie
interesujace.
Viza pisze ciagle o SECie, a firmy setu nie wdrazaja.

Ale faktycznie nie ma co kontynuowac dyskusji.
Poczekam jak to skomentuje Thawte.
Jacek