Re: Thawte Inc. pisze ze certyfikaty VeriSign SSL beda niewazne 01.01.2000

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 02 Feb 1999 - 16:29:30 MET

> Certyfikat SSL NIE MA ZADNEJ FUNKCJI PRAWNEJ.
A skad masz takie przekonanie ?

Certyfikat jest INFORMACJA
> DLA CIEBIE, ze sklep jest faktycznie tym, za kogo sie podaje.
> Jezeli certyfikat jest niewazny, to masz wybor: albo mimo wszystko zaufac
> sklepowi i zawrzec transakcje, albo z niej zrezygnowac.
> Taki wybor jest TWOIM PRAWEM i zadne oprogramowanie NIE MOZE CIE TEGO
> PRAWA POZBAWIAC.

Oprogramowanie ma w takim przypadku zakaz ci dokonania transakcji
https i to wydaje sie nie wzbudzac emocji, ani zastrzezen i taka opinie
przekazalem Thawte. Poczekam jak to ocenia.

> Serwer legitymujacy sie niewaznym certyfikatem to tak, jakbys zaplacil
> pieniadze komus, kto pokazal ci niewazny dowod osobisty. Czy przez to fakt
> zaplaty staje sie niewazny? Nie, poniewaz pokazanie przez sprzedajacego
> dowodu osobistego NIE JEST PRAWNYM WYMOGIEM zawarcia transakcji.

Sorry, nie moge sie z toba zgodzic.
Przy platnosciach kartami kredytowymi najwazniejsza jest identyfikacja
platnika, albowiem jedynie platnik jest upowazniony do dokonania zaplaty
karta za towar.
Okazanie niewaznego dokumentu tozsamosci pozbawia cie prawa do dokonania
platnosci karta. Tyle mi przekazal najblizszy bank.

Tak samo
> posiadanie przez serwer certyfikatu nie jest prawnym wymogiem zawarcia
> zadnej transakcji.

Jest wymogiem i prawnym i formalnym np. dla sklepow internetowych
przyjmujacych platnosci kartami kredytowymi.
Odsylam do warunkow autoryzacji platnosci internetowych Polcard/Pekao.

> Przepraszam za te duze litery, ale do tego czlowieka nic nie dociera...
> Pozdrowienia,
> Jaroslaw Rafa
> raj_at_inf.wsp.krakow.pl

Bardzo ci dziekuje bo jest to szczera wypowiedz, jakkolwiek niezgodna z
obowiazujacym stanem prawnym.
Jacek

CCPS(sm) - training