Re: Thawte Inc. pisze ze certyfikaty VeriSign SSL beda niewazne 01.01.2000

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Tue 02 Feb 1999 - 16:06:49 MET

Expert <expert_at_friko.onet.pl> wrote:
> Jak dalej zapewne wiesz, informacja ze certyfikat jest niewazny w zadnym
> stopniu nie utrudnia zawarcia transakcji elektronicznej w protokole
> https.
Poniewaz do zawarcia takiej transakcji certyfikat nie jest wymagany!!!
Szanowny Expercie od kart kredytowych, chyba wiesz (?) ze do zawarcia
transkacji karta jest WYSTARCZAJACE podanie sprzedawcy numeru, daty
waznosci karty i nazwiska jej posiadacza widniejacego na karcie.
O zadnych certyfikatach nawet MOWY NIE MA.

> Czyli jak zapewne sie domyslasz, nadal oczekuje od Thawte wyjasnienia,
> jak to jest mozliwe, ze uzywajac ich niewaznego certyfikatu mozna
> nadal wejsc do protokolu https i zawierac transakcje, ktore prawnie nie
> sa wiazace (zapytaj swojego radcy prawnego).
[...]
> trudno mi znalezc analogie opisu problemu, ale mozna ja porownac do
> przyjecia platnosci banknotami wycofanymi z obiegu.
> Banknoty zostana fizycznie przyjete, ale to nie oznacza, ze transakcja
> zostala oplacona.
Bzdury Wasz opowiadasz.
Certyfikat SSL NIE MA ZADNEJ FUNKCJI PRAWNEJ. Certyfikat jest INFORMACJA
DLA CIEBIE, ze sklep jest faktycznie tym, za kogo sie podaje.
Jezeli certyfikat jest niewazny, to masz wybor: albo mimo wszystko zaufac
sklepowi i zawrzec transakcje, albo z niej zrezygnowac.
Taki wybor jest TWOIM PRAWEM i zadne oprogramowanie NIE MOZE CIE TEGO
PRAWA POZBAWIAC.
Serwer legitymujacy sie niewaznym certyfikatem to tak, jakbys zaplacil
pieniadze komus, kto pokazal ci niewazny dowod osobisty. Czy przez to fakt
zaplaty staje sie niewazny? Nie, poniewaz pokazanie przez sprzedajacego
dowodu osobistego NIE JEST PRAWNYM WYMOGIEM zawarcia transakcji. Tak samo
posiadanie przez serwer certyfikatu nie jest prawnym wymogiem zawarcia
zadnej transakcji.
Przepraszam za te duze litery, ale do tego czlowieka nic nie dociera...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl