Re: autoryzacje CC w internecie i polskie centra autoryzacji

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Tue 02 Feb 1999 - 08:46:20 MET

On Tue, 2 Feb 1999, steve wrote:

> - cale rezyko domagania sie zwrotu kasy przez Klienta jest zwalone na
> sprzedawce - Klient zamawia np. magnetowid, sklep wyciaga sobie np. 10
> baniek z jego karty i wysyla mu sprzet poczta, a nastepnie po miesiacu moze
> dwoch dowiaduje sie ze Klient zlozyl reklamacje ze on takiej transakcji nie
> wykonal i sprzedawca musi oddac kase mimo ze posiada wszelkie dowody
> dostarczenia zamowionego towaru do Klienta i wszystkie dane sie zgadzaja...
E no, nie wierze zeby w przypadku istnienia dowodow fizycznego odebrania
towaru uznano taka reklamacje klientowi... taki idiotyczny to ten Polcard
chyba nie jest...
Zreszta w takiej sytuacji mozna sie z klientem sadzic o zwrot towaru albo
kasy za towar - przeciez sprawa jest oczywista...
Wiem, ze Polcard "z automatu" uznaje reklamacje transakcji internetowych,
ale ZTCW dotyczy to raczej transakcji sprzedazy uslug niematerialnych, np.
jakies platne serwisy informacyjne, czy sprzedaz oprogramowania przez
siec (do sciagniecia).

Natomiast tak "ogolnie" oczywiscie masz racje, ze mozliwosci przyjmowania
platnosci kartami przez Internet sa w Polsce raczej kiepskie.
Calkiem osobna sprawa przy sprzedazy wysylkowej to problem idiotycznych
kas fiskalnych i rejestrowania na tychze kasach wplywow z tej sprzedazy -
ostatnio byla dyskusja na ten temat na pl.soc.prawo.podatki. Nie sadzicie,
ze uzywanie kas fiskalnych do sprzedazy wysylkowej - a podobno jest taki
obowiazek - to juz jakas czysta paranoja???
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl