Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: futszak (futszak_at_WYTNIJTO.tpsasux.com)
Data: Fri 15 Jan 1999 - 21:03:12 MET

On Mon, 11 Jan 1999 20:10:51 +0100, Michal Rok <mrok_at_waw.pdi.net>
wrote:

>Coz... taka jest sytuacja ekonomiczna Polski. W bardzo krotkiej
>perspektywie czasu taka polityka jest rozsadna: monopolista zarabia
>krocie, duzo inwestuje,

Inwestuje to moze, ale czy duzo to smiem watpic. Monopolista inwestuje
o wiele za malo. Znany mi jest przyklad miejscowosci przez która
przechodzi swiatlowód, a od kilku miesiecy nie mozna praktycznie w
godzinach szczutu sie dodzwonic poza miasto, a z prywatnych rozmów z
pracownikami tpsa wynika, ze swiatlowód jest, ale ta centrala jest
podlaczona starymi kablami...

>a to co zostanie w ogromnej czesci przekazuje do
>budzetu panstwa.

....i pieniadze sie rozplywaja...

>Jesli dopuscisz operatora konkurencyjnego, to on nie
>odprowadzi do budzetu zadnych pieniedzy, bo nalezy do kogos innego a
>dochodow nie wykaze bo wszystko zainwestuje;

czy to jest zle ???
...bo mi sie wydaje ze jest to piekne rozwiazanie, przynajmiej by
wszystko lepiej chodzilo.

>a jeszcze zaszkodzi tpsa bo
>zgarnie jakis kapital z rynku.

A kogo obchodzi tpsa poza bardzo ograniczona liczba ludzi ???
Ile % pracowników tpsa wolaloby miec wybór pracowdawcy ???

>Oczywiscie w dluzszej perspektywie to
>blazenada - niski poziom stelekomunizowania wplywa negatywnie na PKB,

:-)
co widac i to coraz bardziej :-(

>ale jak tu mowic o dluzszej perspektywie skoro budzety u nas lata sie w
>ostatniej chwili, a przychody z koncesji sa pomijalnie male.... Gdyby
>bylo inaczej, to czemu MŁ wybralo w W-wie Elnet ktory dawal najwiecej
>kasy (tak duzo, ze az to budzilo zwatpienie niektorych - jak oni sie
>zamierzaja utrzymac?), a nie np. AsterCity ktore dawalo najszybszy
>rozwoj sieci, ale mniej kasy?

Gdyby bylo inaczej to ministerstwo by wpuscilo 5-6 operatorów na wawe
a caly "problem" kogo wpuscic a kogo nie zwalila na barki wladz
lokalnych.

pozdr
futszak
0603 237728