Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: I.r. tete (telefony_at_radiolink.net)
Data: Sun 10 Jan 1999 - 00:18:32 MET

Michal Sobkowski wrote:

> Moi wrote:
> [.....]
> Ja Ciebie też nie rozumiem - połączenie 300-u minutowe jest 100x droższe
> od 3-minutowego, bo jest 100x dłuższe. Czy taka przyczyna 100-krotnej
> różnicy cen nie jest dla Ciebie wystarczająca? :-)

Czy ty jesteś "misiem o bardzo małym rozumku"?
Czy fakt, że studiujesz biologię musi od razu powodować, że nie masz pojęcia o
gospodarce?

Więc wyjaśniam: koszt zdobycia klienta jest w normalnej gospodarce często
najważniejszym kosztem operacyjnym firmy. Nieważne. Ważne jest to, że jest koszt
stały - więc niezależny od długości rozmowy. Wpuszczenie kogoś w swoją sieć telekom
_musi_ być obciążone pewnym kosztem, ale _kosztem_stałym_. Stąd rozmowa o długości
100n nie tyle nie musi, ale wręcz nie powinna kosztować 100 razy koszt(n). Prawidłowy
koszt takiej rozmowy to koszt stały plus n razy koszt trzech minut, przy czym n to
oczywiście liczba impulsów. Teraz widzisz, że rozmowa 9 minutowa będzie kosztować w
praktyce od 5 do 100% więcej od rozmowy 300 minutowej. Wszelkie inne kombinacje to po
prostu "kombinacje".

> Michał
> --
> Michał Sobkowski mailto:msob_at_ibch.poznan.pl
> Instytut Chemii Bioorganicznej PAN, Poznań

LMB (Michał Borsuk .......... de St. Lazaire)

--
http://www.tattoo.w.pl