Re: Pytanie do fachowcow (i monopolisty)

Autor: Moi (Moi_at_w.pl)
Data: Fri 08 Jan 1999 - 22:35:32 MET

Jaroslaw Rafa napisał(a) w wiadomoœci: <36DFB372A54_at_inf.wsp.krakow.pl>...
Dnia 8 Jan 99 o godz. 21:18, Moi napisal(a):
> Czy ktos moze mi uswiadomic, jakiez to czynniki powoduja,
> ze 300 minut polaczenia poza szczytem jest 100 razy drozsze
> od 3-minutowego polaczenia o tej samej porze?
> Mowie o polaczeniu lokalnym.
Ja ciebie chyba nie rozumiem... To znaczy, pytasz, z jakiego powodu jest
taryfikacja impuls co 3 minuty?

**Chyba mnie istotnie nie rozumiesz. Choc, swoja droga, to ciekawe pytanie,
czemu taryfikacja jest co 3, a nie 2, 5, 4, 8, 6... minut?

Bo jezeli przyjmiesz taka taryfikacje jako zalozenie, to to, ze polaczenie
300-minutowe jest 100x drozsze od 3-minutowego wychodzi ci automatycznie...

**Zalozenie takie (taryfikacja co 3 min) przyjmuje wylacznie TePSA
(pan Bog wie, na czym sie opierajac). Proste mnozenie w zakresie
tysiaca jestem w stanie ogarnac swoim kalekim umyslem.
Pytam nadal o przyczyne (prosze wskazac uzasadnienie kosztowe!)
100-krotnej roznicy ceny takich dwoch polaczen, ktorej nijak znalezc
nie potrafie.

Gdybys nadal nie rozumial istoty pytania - obrazowo.
Jadac taksowka placisz za trzy kilometry 10 zlotych.
Jadac 300 kilometrow, zaplacisz 1.000 zlotych.
Dlaczego? Bo taksowka spali 100-krotnie wiecej
benzyny (w uproszczeniu - pomijam oplate za 'zlamanie
choragiewki' i inne koszty eksploatacyjne).

Prosze o podobne uproszczenie w przedmiotowej kwestii.
Odpowiedz pelna rowniez mnie usatysfakcjonuje.

Pozdrawiam,

Moi