Re: Bez komentarza...

Autor: I.r. tete (telefony_at_radiolink.net)
Data: Sat 02 Jan 1999 - 22:29:28 MET

Przemyslaw Popielarski wrote:

> rudy102 wystukal(a), co nastepuje:::::
>
> A ja wlasnie twierdze inaczej, patrzac na dzisiejsze ruchy zagranicznych
> telekomow.
> Ryczalty beda zniesione, taryfikacja rozmow lokalnych przywrocona, a koszty
> polaczen lokalnych, miedzymiastowych i miedzynarodowych beda sie stopniowo
> wyrownywac.

...a pierwszym krokiem jest wprowadzenie w Wielkiej Brytanii - która ma już i tak
całkiem drogie impulsy - darmowych połączeń lokalnych przez Cable&Wireless (ex.
Mercury), który do naszej Netii ma tyle, co tygrys do myszki (zupełnie nie przejmują
się Operatorem Narodowym i podbierają mu mamonę tam tylko, gdzie można)

> [...]
>
> No przeciez po to telekomy rozlaczaja Cie po kliku godzinach, zeby
> uniemozliwic Ci ciagle, czasem zupelnie niepotrzebnie, zajmowanie linii.
> Jesli taka praktyka jaka Ty proponujesz by sie upowszechnila na wieksza
> skale (a tak pewnie bedzie) to telekomy beda Cie rozlaczac co godzine. Potem
> co pol godziny. Potem co 10 minut. A na koniec zaczna Ci naliczac impulsy co
> 3 minuty. Telekomom nie chodzi o to, bys zwolnil im linie na sekunde, tylko
> bys jej caly czas nie zajmowal niepotrzebnie, bo to im tragicznie zwieksza
> [...]

Nie tragicznie. W końcu zajmujesz _tylko_ jeden modem i linię - fakt, że zupełnie
bezsensownie.

> ... a Twoj klient zamiast zajmowac linie tak jak dotychczas 10 godzin
> MIESIECZNIE, robi to 24 godziny DZIENNIE.

Nieprawda. Nie każdy klient jest wykręcony i gada przez 24 godziny. Poza tym nie
zapominaj, że cały czas mowa o połączeniu abonent - serwer, ale tylko serwer
właściciela sieci, więc odpadają koszta między operatorami.

> I Ty zamiast 4.000 PLN miesiecznie, zarabiasz te 150 zl. Lepiej nie
> zakladaj biznesu w telekomunikacji, bo pojdziesz z torbami.

Ty chyba smęcisz bez względu na system.

> [...}
>
> Jest to szansa na ogromne koszta zwiazane z robudowa lacz centrala <-> ISP,
> a nie rzadko calej sieci lacz internetowych.

A co, uważasz że firma telekomunikacyjna powinna generalnie bać się wyzwań?

> Po co, skoro internet fundowany nam przez TP S.A. i tak ogranicza sie nie
> tylko nawet do Polski, ale wlasciwie tylko do TP-NET-u.

Bez przesady z tym fundowaniem. Policz sobie ile może zarobić na siebie 240 modemów,
zakładając, że będą wykorzystane ok. 9 razy*) (!!!) bardziej intensywnie, niż
normalny telefon. Nie twierdzę, że są wykorzystane w 100%, ale policz nawet tak mało
jak 30%, razy 24 godziny razy 4,2 złotego razy 240.

To jest dziennie 7257,60 złotych (netto oczywiście). Uważasz, że za kwotę ok.
200.000 złotych (liczyłem bez niedziel) nie da się utrzymać tak małej działki sieci
jak 240 modemów, odpowiedni kawałek tpnetu, odpowiedni kawałek linii analogowych itp.
itd?
Biorąc pod uwagę, że TP daje swoim pracownikom 700 złotych - wychodzi mi tu
utrzymanie 140 pracowników.....

(oczywiście wiem, że nie wszystko idzie na pensje - sprzęt jest drogi itp.)

*) obliczenia własne

> O! Masz 100% racji.

> Kazde lacze Ci sie zapcha, jak zafundujesz milionom ludzi ryczalt.

Nikt nie mówi o socjaliźmie. Nie chodzi o fundowanie masom tanich igrzysk. Można ten
ryczałt ograniczyć na 100 sposobów, tylko po to, żeby zmieścił się w celu -
zwiększenie dostępu do informacji -> większy GNP.

> Bedziesz musial nieustannie poszerzac lacza, placic ISP'owi lub budowac wlasna siec
>
> laczy internetowych.

Oczywiście. I nieustannie kasować więcej pieniędzy za wciąż poszerzającą się grupę
potencjalnych klientów.

> Koszta, i tak juz olbrzymie, wciaz rosna, a popyt w miare szerokosci lacz rowniez.
> Tak mozna w nieskonczonosc, tylko nikogo na to nie stac.

Nie jestem pewien.

> Herezje. Przeciez mowimy o rozmowach lokalnych, szkoda wiec, ze nie
> zrozumiales mojego skrotowego rysunku. To wersja specjalnie dla Ciebie:
>
> klient <--> centrala <--> serwer <--> serwer <--> serwer <--> serwer <-->
> serwer <--> DRUGA CENTRALA <--> klient
>
> Chyba lepiej zapchac dwa druty _telefoniczne_ (wg. Twojego rysunku) /chociaz
> w wiekszosci przypadkow udzial bralyby 2 centrale, wiec jeden drut/, a nie 5
> laczy
> internetowych.

Taniej jednak jest łączyć ludzi sieciami pakietowymi (internet), nie dedykowanymi
połączeniami (PSTN)

> ./ premax_at_hotmail.pl, premax_at_abe.com.pl

LMB

--
http://www.tattoo.w.pl