Re: Bez komentarza...

Autor: Przemyslaw Popielarski (abe_at_ikp.pl)
Data: Thu 31 Dec 1998 - 02:57:07 MET

rudy102 wystukal(a), co nastepuje:::::

>To juz oczywiste, ze operatorzy
>musza wprowadzic abonament na rozmowy lokalne i na net, dokladnie tak jak
>jest w USA.

Abonament to juz jest, ale Ty chyba miales na mysli ryczalt i do tego
dostosowuje swoje nastepne wypowiedzi.

Dla mnie wprowdzenie ryczaltu wcale nie jest oczywiste, zwlaszcza w Europie.
Co wiecej, nawet z USA dochodza pomruki niezadowolnych telekomow, ze im sie
taki biznes przestaje oplacac i ze chca zaczac taryfikowac. Konkurencja
jednak zbyt silna, by znalazl sie ten pierwszy, ktory zrobi taki
niepopularny krok.

Ludzie sobie czesto z ryczaltu robia lacza stale. Np. niektore telekomy w CA
by temu zapobiec ograniczaja polaczenie do piecu lub trzech godzin i trzeba
sie rozlaczyc na sekunde i znowu polaczyc. Inaczej charguja lacze stale, a
to kosztuje ok. $100.00 miesiecznie.

>Nie slyszalem, zeby ludzie w USA rozmawiali przez net, z kims kto mieszka w
>rejonie taryfikacji lokalnej w celu obnizenia kosztu rozmowy.

Bo polaczenie do internetu jest w tej samej cenie co zwykla rozmowa lokalna.
A w Polsce w ramach tzw. protestu internautow zada sie tanszego dostepu do
internetu niz rozmow lokalnych. Tak jakby internet byl wieksza potrzeba niz
zwykla rozmowa. Rozumiem, ze wielu nie moze zyc bez inetu. Ja rowniez. Ale
sprobuj zyc bez telefonu. Oplaty za polaczenie powinny byc uzaleznione od
dlugosci polaczenia, a nie od tego, do jakiego numeru klient sie polaczyl.

>Dla operatora jest to obojetne czy gadaja przez net, czy przez telefon.

Nie sadze. Gadajac przez inet obciazaja lacza internetowe i generuja
niepotrzebny ruch. Nawet jesli lacza nie naleza do operatora, z ktorym
jestes polaczony modemem, to i tak obciazasz lacze centrala <-> ISP.

./ premax
./ premax_at_hotmail.pl, premax_at_abe.com.pl
./ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.