Re: Bez komentarza...

Autor: Wodospad Niagara (futszak_at_WYTNIJTO.tpsasux.com)
Data: Wed 30 Dec 1998 - 01:42:47 MET

On Sun, 27 Dec 1998 23:58:06 GMT, jfox_at_friko6.onet.pl (J.F.) wrote:

>Mam podobne opinie, ale nie az tak radykalne. Zrobil tez duzo dobrego.
>Ciekawe jaka bylaby populacja internautow gdyby nie "darmowy" i
>ogolnie dostepny numer.

pewnie by mnie tutaj nie bylo, a moze pojawilby sie jakis provider w
Czluchowie dokad mam znaaaaacznie lepsza jakos polaczenia niz do
Slupska....

>Ale tez powstalo wielu co nie powstaloby. Do dzis nie maja modemow.
>Gdzie dostalbys darmowe konto?

nie korzystam z darmowego konta, ale fakt ze Rubikon (tam mam konto)
rowniez zaczynal nie majac modemow i dzieki takiej sytuacji sie
rozwineli tak, ze teraz maja wlasny strumien 2Mbps (PRI) i
ogolnopolski numer dostepowy, ale to tak na marginesie.

>Gdyby nie 0202122 to roznica dla Ciebie bylaby tylko taka ze musialbys
>wysuplac co miesiac kilkadziesiat zl dla providera. I odczekac az sie
>jakis w okolicy zalegnie :-)

niekoniecznie w okolicy, wystarczy w tej samej strefie numeracyjnek,
chociaz byc moze pojawilby sie jakis radiodostep, w koncu na zadupiach
latwiej o wynajecie czestotliwosci niz w centrum wawy...

>Nadal mialbys zrywajace 7200.

niekoniecznie o czym pisalem wyzej.

>Przecietny internauta na likwidacji tego numertu zyskalby tylko
>wieksze koszta ...

ja bym chyba olal ten interes i full ludzi zrobilaby to samo.

>A "ogolnopolski" numer ma swoje zalety. Jedziesz do hotelu, wyciagasz
>notebooka, dzwonisz, placisz grosze ...

...krecisz po 817236 razy bo sie nie mozna dodzwonic...

>Co do providerow - do to jest sprawa dla UA. Podrecznikowy wrecz
>przyklad nieuczciwej konkurencji. Ciekawe ze tylko Zigzag wystapil z
>wnioskiem...

mnie tez sprawa ciekawi, ze tak szybko UA zalatwil sprawe "niezaleznym
operatorom", a providerow olali :-(

>Nie zgodze sie. O jakich laczach piszesz ? Druty czy internet, krotkie
>czy miedzymiastowe ?
>Druty i tak sa faktycznie zmonopolizowane, bo wiekszosc z tych co sa
>to nalezy do TPSA.

w granicach miasta gdzie jest wezel polpak-t

>A kladzenie nowych jest na tyle drogie zeby prawny
>monopol niewiele zmienial sytuacje.

jakby bylo 5 wlascicielo drutow to i ceny bylyby nizsze.

>A nieliczna konkurencja jest i
>wykorzystac ja mozna.

staraniem ML jest tak nieliczna, ze miesci sie w granicach
statystycznego bledu :o)

>Lacza TPSA nie sa zreszta wcale takie drogie. Moze juz zapomniales,
>ale to wlasnie Polpak-T zlamal monopol ... NASK, i zaoferowal dostep
>do internetu z dziesiec razy taniej.

tutaj niestety musze Ci przyznac racje, chociaz siec NASK-u opiera sie
na....laczach tpsa, a nawet czesto nie tylko na laczach.

>A obecna sytuacje ze provider X podlaczony szybkim laczem do tpnet
>podlacza sobie klientow na mniejszej predkosci, rowniez po drutach
>dzierzawionych od TPSA - taniej, mozna uznac za wzorcowa - tak
>wlasnie ma byc.

poprawka:
provider X podlaczony szybkim laczem nalezacym do wybranego operatora
do sieci szkieletowej (np.Polpak-T) do ktorego podlaczaja sie klienci
ktorzy sami wybieraja spsoob podlaczenia sie (domyslnie od kogo
wydzierzawic lacze).
Czyz nie to powinno byc wzorcowe ???
Lacza dzierzawione sa najdrozszym interesem w calosci a monopol jest
rzecza ktora najbardziej podraza cene i obniza jakos i dostepnosc
uslug...

>Juz chyba nie, a jesli nawet - to chyba wina NASK i ich "ambicji"

oj oby wiecej takich akcji jak ten list do nask-u...

>Polemizowalbym. Niby dlaczego telefon do providera ma byc tanszy niz
>do mojej dziewczyny ?

skoro Twoja dziewczyna organizuje partyline i wisi 24/24 na linii to
czemu i tego nie obnizyc ???
bedzie taniej, ludzie beda wiecej dzwonic ale tylko pod ten numer.

>Owszem - bedzie konkurencja, beda chodzi akwizytorzy, to beda mi
>musieli przedstawic argumenty ze ich linia lepsza niz TPSA, i grosz
>taniej za impuls mnie nie zadowoli :-)

sa inne argumenty (np.bezplatne 5 sekund) i tak dalej i tak dalej...

>Ale poki operator nie chce wprowadzic takiej ulgi, to:
>1) albo znizke dostane ja, jako "hurtowy" telefoniarz,
>2) albo znizke dostanie provider jako "naganiacz".

provider znizke na co ???
na abonament w wyokosci 13zl :o)

>uzdrowilo od strony rynkowo-prawnej. Dla przecietnego internauty
>byloby pewnie drozej.

juz bedzie to trzeba tak zrobic, zeby obecnych klientow nie stracic.

>Uzdrowiloby sytuacje dopuszczenie wielu operatorow telefonicznych -
>mam nadzieje ze tani internet bylby u nich mocna pozycja przetargowa.
>Co prawda na razie tego nie widac. Za mala konkurencja ?
>No i uzdrawia troche sytuacje Multinet :-)

oby wszyscy providerzy zaczeli swiadczyc uslugi na zasadzie multinetu.

pozdr
futszak
0603 237728
http://www.telefonia.w.pl