Re: Nieuczciwa konkurencja?

Autor: Darius Jack (dariusz_at_usa.net)
Data: Thu 10 Dec 1998 - 11:00:57 MET

slawomir wrote:

> Marcin Jagodzinski <marcinj_at_webcorp.com.pl> wrote in article
> <36704685.1344166_at_news.rubikon.net.pl>...

> usługodawcy,

> W takim razie nikt w Poslce nie bedzie mogl konkurowac z TPSA
> bo to bedzie naklanianie do zerwania dlugoterminowej umowy w przypadku
> aktualnych abonentow TPSA.
> Skad tak idiotyczny przepis?
Nie jest idiotyczny, ale czesciowo chroni przed marketingiem pocztowym.
Poza tym przepis dotyczy sytuacji, gdy strona trzecia wie , ze klient i
przedsiebiorstwo zawarly umowe i bazujac na tej wiedzy i znajomosci
tresci tej umowy, usiluje odwiesc klienta od umowy i namowic do zawarcia
innej umowy, niekoniecznie korzystniejszej dla klienta.
Ten przepis nie chroni pozycji monopolisty, zatem stad brak orzecznictwa
dotyczacego inetu.
Jack