Nieuczciwa konkurencja?

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Mon 07 Dec 1998 - 13:40:08 MET

Ostatnio natknalem sie na dwa przypadki (chyba?) nieuczciwej
konkurencji.

Przypadek pierwszy (cytuje czesc listu przekazanego mi od klienta):
***********
Jestem w stanie zaoferowac Waszej firmie , jezeli oczywiscie
zostaniecie
naszym sponsorem, wszystkie uslugi jakie macie Panstwo zapewnione u
waszego
providera , za 50% ceny niezaleznie od tego ile placicie za nie u
waszego
terazniejszego providera. Moge was o tym zapewnic poniewaz Dyrektor do
spraw
Internetu w firmie XXXX (http://www.xxxx/) jest mi winny
przysluge i juz dostalem od niego zapewnienie , ze taka oferta jest
aktualna. (musialem sie przy tym bardzo natrudzic , ale w koncu sie
zgodzil)
Firma xxxx , to firma z tradycjami [....] , oraz bardzo szybkimi
serwerami i profesjonalna
obsuga klienta.
*********
Zamazalem tresci identyfikujace "winowajce". Szczegolnie
"interesujace" jest to 50% niezaleznie od tego ile teraz placa! :)

Przypadek 2
Otoz prowadze dosyc popularny serwis WWW (tak ze dwa tys.
odwiedzajacych dziennie) ktory jest czesto aktualizowany. W pewnym
momencie przekonuje sie, ze pewien inny jeszcze wiekszy serwis WWW bez
zenady i zadnej adnotacji kopiuje zawartosc (tresc) u siebie, dzien w
dzien, tydzien po tygodniu. Wykonalem kilka telefonow do "winowajcow"
zreszta bardzo zdziwionych, oczywiscie uzyskujac za kazdym razem
obietnice oddzownienia w tej sprawie. Juz po ponad tygodniu, serwis
ten zaprzestal kopiowania tresci ode mnie (co jest pozytywne), ale
nawet "pocaluj mnie w d.." od nich nie uslyszalem, czyli co, nie ma
sprawy!

Podejrzewam, ze te dwa przypadki nie sa odosobnione, szczerze piszac
sam nie wiem co robic i czy jest na cos takiego dobre lekarstwo, bo
przeciez nie bede sie wyglupiac i nawet straszyc sadem nie mam
zamiaru.
A moze przesadzam i przypadki te nie sa naruszeniem uczciwej
konkurencji?
Czekam na jakies opinie i rade.

--
Marek Baczek