Re: Odpisywanie

Autor: Bartek qla Kulicki (bartek_at_usunto.lords.com)
Data: Fri 04 Dec 1998 - 11:36:47 MET

Jacek Popławski wrote in message ...

>tego właśnie nie rozumiem
>kiedyś na pl.soc.prawo powiedzieli mi, że prawu autorskiemu podlega
właściwie
>wszystko - czy jeżeli stworzę stronę WWW i ktoś mi kawałek niej wstawi
>do siebie - będzie to złamanie prawa czy nie?

>tu chyba masz rację - ale popatrz na to inaczej - w radiu mogę bezkarnie
>puścić fragment utworu, ale czy mogę puścić cały utwór? gdzie jest granica?

jest granica - pozatym komercyjne radio obowizauje pewne zasady.
mowi sie ze mozna puscic ok 30 sek. utworu tak samo jest z TV - vide wizyta
Jacko w Polsce - Polsat wykupil prawa TVP na podstawie prawa prasowego(?)
mogla puscic w Widaomosciach nie wiecej niz 30 sek relacje a i tak bylo
widac prawie tylko kurtki operatorow Polsatu z taaaakim logiem :)

wracajc do radia - moj przyjaciel robiacy za DJ-a po godzinach powiedzial ze
np RMF dostaje _wylacznosc_ na niektore utwory - i tak np. SONY Music czy
Warner przysyla singiel Supersonic z adnotacja - tego nie puszczac do dnia
blahblabha - albo z harmonogramem kiedy (czasami nawet z bardziej
szczegolowymi sugestiami) mozna puscic taka to a taka piosenke.

jezeli sie wylamia to nie sadze ze ktos ich bedzie szczegolnie scigal - po
prostu wytwornia przestanie podslyac im plytki - a radio nie moze puszczac
kazdej plyty kupionej ot tak sobie w sklepie muzycznym.

koncze bo offtopic,

#bartosz kulicki - bartek/at/lords.com
#univeristy of gdansk - business administration faculty - IT dept.
# --