Re: Odpisywanie

Autor: Jacek Popławski (jpopl_at_kki.net.pl)
Data: Fri 04 Dec 1998 - 01:19:58 MET

Jaroslaw Rafa wrote:
>Po pierwsze, do rozstrzygniecia pozostaje sprawa, w jakim stopniu list (nawet
>zwykly papierowy), czy posting na grupie dyskusyjnej podlega prawu
>autorskiemu.
>To nie jest tak, ze prawu autorskiemu "z automatu" podlega wszystko,
>cokolwiek ktos napisze!!!

tego właśnie nie rozumiem
kiedyś na pl.soc.prawo powiedzieli mi, że prawu autorskiemu podlega właściwie
wszystko - czy jeżeli stworzę stronę WWW i ktoś mi kawałek niej wstawi
do siebie - będzie to złamanie prawa czy nie?

>Po drugie, zgodnie z prawem autorskim *nie jest mozliwe* zakazanie komus
>*cytowania* fragmentow utworu. Mozna zakazac *powielania* i
>*rozpowszechniania*, ale to sa inne rzeczy.

tu chyba masz rację - ale popatrz na to inaczej - w radiu mogę bezkarnie
puścić fragment utworu, ale czy mogę puścić cały utwór? gdzie jest granica?