Re: historia polskiego internetu

Autor: Wojciech Apel (wojtek_at_pik-net.pl)
Data: Thu 03 Dec 1998 - 20:21:24 MET

>Rozejrzalem sie dzisiaj po roznych kalendariach internetu w Polsce.
> Czy znacie jakies bardziej szczegolowe niz kilka-kilkanascie dat?

Czesc Raf

Fajnie, ze sie za to zabrales bo mi sie juz tak to miesza, ze w zasadzie
tylko date slubu pamiętam w sposób pewny ale ta data nie ma tu znaczenia.

Choc nie - jest jeszcze jedna data, ktora jest dla nas wazna. W lipcu 1995
powstal PIK-NET a co za tym idzie na Slasku rowniez internet zaczal byc
dostepny nie tylko na uczelniach ale rowniez, co prawda za pieniadze ale dal
kazdego. Chwile pozniej na Slasku pojawil sie Ternet, ktory chwile wczesniej
wystartowal w Warszawie. Ale prawda jest, ze w Lodzi, w PDI byli pierwsi,
nie liczac Malok-i, gdzie internet niby byl ale tak naprawde to chyba nie.

Pamietam, tez ten moment, gdy przez KA9Q laczylismy sie z Toruniem majac tak
po FidoZnajomisci wejscie w siec. Nie wierzyle oczom jak kumper zrobil FTP
na jakis cos-tam.mil w USA i zassal jakis plik. Mielismy wtedy modem 2400
(ale juz z MNP) i na szczescie za telefon w naszym biurowcu placilo sie od
metra kwadratowego wiec nie mialo znaczenia ile siedzielismy na linii.
(Wlasnie -> postulat dla protestujacych: moze wrocic do tej koncepcji
placenia na telefon "Internet placony ryczaltem od metra :-) )

Fajnie sobie przypomniec o aferze Ziemkiewiczaz bramka Fido-Internet. Od
1991 roku firma nasza prowadzila wezel Fido i BBS na Slasku (pierwszy, a
potem najwazniejszy bo sieciowy). Dla nas bramka w Palacu Mlodziezy to byla
rewelacja. Przedtem listy szly przez bramke w Stanach co trwalo i 3 dni.

Pozdrawiam

Wojtek