Re: historia polskiego internetu

Autor: Maciek Uhlig (muhlig_at_helios.cto.us.edu.pl)
Data: Fri 04 Dec 1998 - 08:47:03 MET

Rafal Maszkowski (rzm_at_galera.icm.edu.pl) wrote:

> moze ktos cos doda/odejmie/poprawi?

Wydaje mi sie, ze waznym wydarzeniem byla konferencja INET 91 w
Kopenhadze, na ktorej bylem. To bylo w czerwcu. Bylo tez kilku ludzi z
Polski, glownie z NASK. Tam po raz pierwszy zobaczylem, jak naprawde
dziala Internet i postanowilem z determinacja, ze w Polsce tez to musi
dzialac. Na tej konferencji podjeto decyzje o zalozeniu Internet Society,
do ktorej sie zapisalem. jestem czlonkiem od 1.01.1992, czyli Pioneer
Member, sadze, ze jako pierwszy w Polsce.

Na moim podworku w Katowicach osiagnalem Stany przez Internet dokladnie w
Wigilie, 24 grudnia 1991. Te date mozna podac jako: Internet w
Katowicach. Polaczenie z NASK bylo przez KA9Q na (chyba) 2400 bps.

Poza tym dodalbym wydarzenia z okresu walki o cennik NASK (1994-1995).
Daty znajdziesz w http://www.cto.us.edu.pl/archiwum/cennik.nask/.

--
Pozdrowienia,
Maciek