Re: Czy strajk sie udal?

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_galera.icm.edu.pl)
Data: Wed 02 Dec 1998 - 21:27:42 MET

In article <Pine.LNX.4.00.9812021636020.22005-100000_at_hevelius.cnt.pl>, Leszek
Bogdanowicz wrote:
>Wedlug statystyk serwerow Wirtualnej Polski wczorajszy strajk internetowy
>byl praktycznie niezauwazalny (ponad 60% polaczen z WP jest poprzez
>TPNET). Liczba zaladowan w dniu 1.12 byla na tym samym poziomie co w dniu
>30.11 i nieco wieksza niz w dniu 24.11 (a wiec poprzedni wtorek).
>Czy ktos ma podobne obserwacje?

Moje nieznaczace statystycznie obserwacje mowia, ze latwiej sie bylo dodzwonic
do TP dzisiaj po poludniu niz wczoraj.

Mam mieszane uczucia. Wiekszosc uwazajacych, ze strajk nie ma sensu negowala
sens strajku. Mnie sie wydaje, ze strajkowanie nie jest bez sensu, nawet jezeli
zrobi to tylko 1 na 100 uzytkownikow, a straty finansowe TP beda pomijalnie
male. Taka akcja ma wymowe propagandowa nawet jezeli jest to rodzaj
"demonstracji kadrowej". (sam kiedys uczestniczylem w demonstracji 10-osobowej,
ktorej glownym celem bylo zwiniecie wszystkich uczestnikow na rynku przez
milicje, to inne czasy, ale obywatelskie nieposluszenstwo w roznych formach ma
sens)

Dla wielu potencjalnych uczestnikow nie do przyjecia sa cele: same zadania
finansowe bez wzmianki o powodach wysokich cen. Mam wrazenie, ze organizatorzy
nie rozumieja mechanizmow, ktore powoduja obecny stan i hamuja rozwoj internetu
w Polsce.

Pomylka jest adresowanie postulatow do TP. TP korzysta z warunkow
prawno-ekonomicznych stworzonych przez Sejm. Zakaz podlaczania telefonow przez
inne firmy ma dluga historie i trudno winic TP, za to ze go bezwzglednie
wykorzystuje, jezeli robi to w granicach prawa. Trudno znalezc winnego bo wina
rozklada sie w czasie i miedzy rozne instytucje, ale teraz za zakaz
odpowiedzialny jest rzad i Sejm - do nich nalezy kierowac protesty, zwlaszcza,
ze rzad pisze, a Sejm niedlugo zatwierdzi nowa ustawe o lacznosci.

Akcja wiele stracila rowniez na tym, ze byla najbardziej agresywna w stosunku
do uzytkownikow sieci, zasypywanych spamem przez organizatorow.

R.