Re: Nask i jego 150 Mbps

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 25 Nov 1998 - 11:33:40 MET

On Tue, 24 Nov 1998, Andrzej Maciek S. wrote:

  [...]
> I na koniec. Jezeli ktos swiadczy uslugi komercyjne to moze warto
> zastanowic sie nad przejsciem na lacza komercyjne i operatorskie. Wtedy
> dokladnie wiadomo za co sie placi, dostep do swiata jest kanalem o
> gwarantowanej przepustowosci, nie ma klopotu z BGP (BGP jest, klopotu nie
> ma ;). Wada jest tylko to, ze rozliczenia sa miedzyoperatorskie, takie jak
> my mamy w Szwecji - czyli niestety w duzej mierze za ruch (przewidywalny,
> ustawialny i okreslony, choc jest to niewatpliwie wartosc zmienna).

  [Staram sie starannie dobierac slowa i formulowac mysli zeby nikogo nie
  obrazac]

  Czy mam rozumiec, ze taka a nie inna sytuacja w srodowisku nauki
  (Naukowa i Akademicka...) bierze sie z tego, iz:

  1. My nie placimy za uslugi (chyba jednak placimy, ale juz sam nie
     wiem)?
  2. Jestesmy zupelnie inaczej rozliczani (placimy za przepustowosc kanalu
     a nie za ilosc przeslanych bajtow)?

  Bo ze jestesmy traktowani inaczej niz pozostali (nienaukowi i
  nieakademiccy) klienci NASK to juz chyba jest jasne dla wszystkich.

  Wojtek