Re: baza spamerow

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 24 Nov 1998 - 21:01:29 MET

Steven Jurczyk wrote:

> Hi!
> Ostatnio Klienci mi podsylaja wieksze ilosci spamu jakie dostaja na naszego
> systemowego abuse... tak wiec zaczelem sie zastanawiac czy moze zrobic by
> jakas polska baze spamerow...

tego i tak nie wylowisz. mysle ze dobrze by bylo najpierw opracowac
filtr. jak on mialby dzialac ?

1.filtrowanie korespondencji musialoby nastepowac przed jej
redystrybucja
  we wnetrzu hosta.
2.jak filtr sie zorientuje ze list jest spamem, to powinien spowodowac
  zamkniecie konekcji TCP. w ten sposob list zostaje w spoolerze
wyjsciowym
  nadawcy, listy sie po prostu tam gromadza.

z cech charakterystycznych spamow. moze tych polskich:
1.w naglowku jest slowo zapraszamy lub odwiedz
2.w naglowku jest duuuuuzy wpis dotyczacy adresatow.

z innych cech spamow, glownie zagranicznych:
3.w ktoryms naglowku nadawcy lub odbiorcy sa slowa typu:
   a)friends
   b)group
   c)xxx poprzedzone i zakonczone spacja
   d)slowo visit
   e)slowo all
   f)brak pola dotyczacego odbiorcy
   g)duza ilosc cyfr w adresie odbiorcy lub nadawcy
4.w tresci conajmniej trzy razy powtarza sie slowo make oraz money

w ten sposob mozna wyfiltrowac ponad 95% spamu.

> Co wy na to??
> Steve

coz. taka baza to bardzo cenna rzecz. dobrze by bylo do tej akcji
zaprzadz podupadajace (niestety) PZS i LZS.